اخبار محرمانه
کی روش: مقابل تیم ژاپن کارهایی داریم که تمرین شده است/ سلاح‌های خودمان را داریم
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 21:29:00
" width="200" />
اخبار محرمانه - کی‌روش: ژاپن با پرستیژترین تیم آسیاست/ ما هم سلاح‌های خودمان را داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از دیدار با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بسیار خوشحالیم که برابر ژاپن و بازیکنان فوق‌العاده‌اش بازی می‌کنیم.
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا از امارات، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: بازی با ژاپن بسیار مهم است و مثل همیشه بسیار خوشحالیم که بازی برابر تیم بسیار خوب ژاپن و بازیکنان فوق‌العاده‌اش انجام می‌دهیم. احتیاجی نیست که من مراتب تحسین خودم را راجع به کشور بزرگ ژاپن دوباره ابراز کنم. بعد از گذشت چندین سال و پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات بسیار هیجان زده هستیم که در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حضور داریم.
* ژاپن با پرستیژترین تیم آسیاست
او در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با فوتبال دفاعی ژاپن چه برنامه‌ای دارد بیان کرد: ما مقابل با پرستیژترین و موفق‌ترین تیم آسیا بازی می‌کنیم. آن‌ها فوتبال فوق‌العاده‌ای دارند. من این افتخار را داشته‌ام که برای دو سال در ژاپن کار کنم. من این فرصت را داشتم که دو سال در یک باشگاه در ژاپن کار کنم و برنامه‌های فوق‌العاده آن‌ها را که برای توسعه فوتبال، مخصوصا در بخش‌های پایه، بانوان و بزرگسالان داشتند، از نزدیک ببینم و نتایج هم، خودشان گویا هستند. می‌خواهم در اینجا از کشور ژاپن و مخصوصا باشگاه ناگویا تشکر کنم که این فرصت را به من دادند تا در آنجا حضور داشته باشم.
کی‌روش ادامه داد: ژاپنی‌ها چهار بار توانسته‌اند قهرمان این رقابت‌ها شوند و همچنین به مرحله دوم جام جهانی راه یابند. آن‌ها توانسته‌اند تیم ملی کلمبیا را شکست دهند. این که در مسابقات کوپا آمریکای سال بعد، از قطر به عنوان میزبان جام جهانی آینده دعوت شده است طبیعی است اما این که کشورهای برزیل، آرژانتین و اروگوئه از ژاپن دعوت کرده‌اند تا در این مسابقات حضور داشته باشد، اتفاقی نیست.
* با احترام به ژاپن، خواسته قلبی من پیروزی ایران است
او ادامه داد: می‌خواهم یک مثال بزنم. این مثال خوبی است برای ایران و کسانی که در خانه هستند. در سال 1998 که در باشگاه خوب ناگویا کار می‌کردم، فدراسیون فوتبال ژاپن 9 بازیکن ما را برای حضور در اردوی تیم ملی گرفت. نگذاشتند که با آن‌ها کار کنیم. آن بازیکنان از دی ماه تا خرداد ماه در اختیار تیم ملی بودند. من ناراحت بودم ولی به عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون فوتبال ژاپن احترام می‌گذاشتم. این یک مثال خوب است. به خاطر همین است که در چهار دهه گذشته آنها تقریبا بسیار قدرتمند در آسیا بوده‌اند و بازیکنان خوبی دارند. برای من یک افتخار است که فردا در نیمکت مقابل ژاپن خواهم نشست. امیدوارم هر دو تیم با بازیکنان خوبی که دارند عملکردی داشته باشند که هواداران لذت ببرند ولی با کمال احترام به هواداران ژاپن، خواسته قلبی من این است که ایران برنده دیدار باشد.
* در فوتبال ایران، ساختار خوبی شکل داده‌ایم
کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا حضورش در تیم ملی منجر به تغییراتی شده که تیم ملی ایران تا اینجای مسابقات، گلی نخورده و 12 گل زده؟ گفت: مطمئنا وقتی شما به صورت سیستماتیک، چند سال فرصت داشته باشید که یک تحلیل عمیق از بازیکنان داشته باشید و این رابطه خوب و تاثیرگذار و ساختار خوب را ایجاد کنید، به فوتبال کمک می‌کند. متاسفانه اکثر تیم‌های ملی نتیجه‌گرا هستند ولی خوشبختانه من در ایران با شناختی که از بازیکنان داشتم، توانستیم با یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم. تک‌تک تیم‌هایی که در جام جهانی شرکت می‌کنند مثل ایران، کره جنوبی و ژاپن تجربه خوبی به دست می‌آورند، بازیکنان به یک بلوغ خوبی می‌رسند و این بلوغ به آن‌ها این آزادی را می‌دهد که ریسک بیشتری بکنند و سطح فوتبالشان را بالاتر ببرند. متاسفانه در دنیا نسل مربیان در تیم‌های ملی رو به انقراض هستند چرا که فقط سه روز فرصت دارند کار کنند! من اسم آن‌ها را مربی نمی‌گذارم. آن‌ها باید شعبده بازی کنند.
* ما سلاح‌های خودمان را داریم
سرمربی تیم ملی در مورد این که آیا فردا هم سورپرایزی خواهد داشت یا خیر گفت: مطمئنا ژاپن تیم بسیار خوبی دارد. تیمی که حرکات خوبی در عمق و با سرعت انجام می‌دهد. مهم‌ترین مطلب این است که ما هویت خودمان را از دست ندهیم. ما باید خودمان باشیم. مقابل تیم ژاپن بازیکنان خوبمان را داریم. کارهایی داریم که تمرین شده است. سلاح‌های خودمان را داریم. پس از هشت سال و پشت سر گذاشتن تمام از خودگذشتگی‌ها فردا در نیمه نهایی این فرصت را داریم که درون زمین خودمان را نشان دهیم و ثابت کنیم که ما ایران هستیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/61585/کی-روش--مقابل-تیم-ژاپن-کارهایی-داریم-که-تمرین-شده-است--سلاح‌های-خودمان-را-داریم
بستن   چاپ