اخبار محرمانه
تنش در روابط آمریکا و انگلیس بر سر ایران
شنبه 25 شهريور 1396 - 1:06:55 PM

اخبار محرمانه-تنش بین آمریکا و انگلیس برسر پاره کردن برجام یا حفظ آن روز پنجشنبه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و بوریس جانسون همتای انگلیسی وی پدیدار شد.

به گزارش اخبار محرمانه،تیلرسون گفت آمریکا معتقد است که ایران انتظارات برجام را زیر پا گذاشته است اما جانسون به جامعه جهانی توصیه کرد که به ظرفیت های برجام برای ایجاد ایرانی باز تر ایمان داشته باشند.

تیلرسون به کرات تاکید کرد که تصمیم آمریکا در مورد پایان دادن به مشارکت خود در توافق هسته ای با ایران بر پایه و مبنای ارزیابی فراگیرتر از رفتار ایران از جمله در یمن و سوریه خواهد بود و نه صرفا اینکه آیا ایران از مفاد برجام پیروی میکند.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا این کشور باید در تدوین سیاست جدید خود در برابر تهران تهدید کاملی را که از جانب ایران متوجه خاورمیانه است مد نظر داشته باشد. وی افزود که ایران روح برجام را نقض کرده است. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مقدمه توافق هسته ای سال 2015 گفت به نظر ما ایران کاملا این انتظارات را نقض کرده است. وی به حمایت ایران از بشار اسد رییس جمهوری سوریه، تولید موشک های بالستیک و فعالیت های سایبری اشاره کرد.

در مقدمه برجام، ایران ملزم به توسعه صلح جهانی نشده است و در عوض در آن آمده است که کشورهای مشارکت کننده در این توافق «انتظار دارند که اجرای کامل برجام نقشی مثبت در صلح و امنیت بین المللی ایفا خواهد کرد.»

در اینحال روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا علیه 11 فرد و شرکت به دلیل حملات سایبری به امریکا و خرید قطعات برای برنامه موشکی ایران تحریم هایی اعمال کرد. 9 نفر از این عده ایرانی و دو نفر از اوکراین هستند.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/618/تنش-در-روابط-آمریکا-و-انگلیس-بر-سر-ایران
بستن   چاپ