اخبار محرمانه
شرط استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 00:46:09
اخبار محرمانه - رئیس سازمان زندان‌ها گفت: قانون جرایمی که مجازات‌های آن از درجه 6 تا 8 هستند را مشمول این قضیه دانسته، از طرفی شرط استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود فرد است.
به گزارش مشرق ، اصغر جهانگیر ، رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح پابندهای الکترونیکی اظهار کرد: این طرح عملیاتی شده و در حال اجرا است.
وی با اشاره به ملاحظات حقوقی و قانونی در زمینه اجرای این طرح ادامه داد: قانون جرایمی که مجازات‌های آن از درجه 6 تا 8 هستند را مشمول این قضیه دانسته، از طرفی شرط استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود فرد است، علاوه بر این، فرد باید مخارج آن را به صورت روزانه پرداخت کند که این موارد از جمله دلایلی است که موجب شده استقبال خوبی از این طرح نشود.
بیشتر بخوانید:
جزئیات عفو گسترده در چهل سالگی انقلاب
جهانگیر تصریح کرد: ما پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده‌ایم که بودجه مستقلی برای این طرح در نظر بگیرند و با اصلاح بعضی از شروط، این طرح، جامعه گسترده‌ای را در بگیرد و اهداف آن محقق شود.
رئیس سازمان زندان‌ها در ارتباط با جزئیات عفو گسترده زندانیان گفت: سازمان زندان‌ها آمادگی دارد بر اساس معیارهای اعلامی مصادیق را مشخص و اعلام کند، منتظر هستیم که به ما ابلاغ شود و به محض اینکه از سمت مقام معظم رهبری اعلام شد بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/62865/شرط-استفاده-از-پابند-الکترونیک-برای-زندانیان
بستن   چاپ