اخبار محرمانه
ایران و روسیه دلار را از مبادلات تجاری حذف کردند
پنجشنبه 18 بهمن 1397 - 11:16:24
اخبار محرمانه - سفیر روسیه در ایران اعلام کرد، ایرا ن و روسیه دلار را از مبادلات تجاری دو کشور حذف کردند و از ارز دو کشور استفاده خواهند کرد و اگر نیاز باشد از یورو هم کمک می‌گیرند.
به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، این دیپلمات روسی اعلام کرد که مسکو و تهران تلاش می‌کنند تا دلار را از مبادلات تجاری دو کشور حذف کنند و پول‌های ملی روبل روسیه و ریال ایران را در پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند.
لوان دژاگاریان سفیر روسیه در ایران اضافه کرد که این دیدگاه برای دو کشور بسیار مهم است و هر دو کشور تلاش می‌کنند تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این اقدام به کار بگیرند.
بیشتر بخوانید:
مذاکره ایران با 8 کشور برای نقل و انتقال پول با ارز دیجیتال
کدام کشورها به دنبال حذف دلار از تبادلات بین‌المللی هستند و چرا؟
سفیر روسیه در ایران گفت: ما دلار را از معاملات خود کاهش داده‌ایم و ما باید متکی به روبل روسیه و ریال ایران باشیم و این کار باید با اهمیت بیشتری انجام شود و اگر لازم باشد از یورو هم در معاملات استفاده می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ساختارهای بانکی در دو کشور ظرفیت لازم برای کنار آمدن با این مسئله را دارد.
سفیر روسیه در ایران همچنین گفت:‌روسیه در کنار چندین کشور دیگر نظیر هند، چین و ترکیه تلاش‌های خود را برای مبارزه با سلطه دلار در تجارت جهانی به کار گرفته است.
سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای اوراسیا خواست که یک سیستم پرداخت مشترکی که اتکای کمتری به دلار دارد را برای تقویت اقتصاد کشورها راه‌اندازی کند.این کشورها شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان است که تجارت آزادی را با چندین کشور از جمله ایران و چین دارند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63054/ایران-و-روسیه-دلار-را-از-مبادلات-تجاری-حذف-کردند
بستن   چاپ