اخبار محرمانه
کشف خطوط سیاسی لابلای مطبوعات
شنبه 21 بهمن 1396 - 3:53:07 PM
مشرق
اخبار محرمانه- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد

*******

مشکل کشور ساده زیست نبودن مسوولان نیست

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت:«سخنان جناب آقای جنتی، دبیر شورای نگهبان که در روزهای گذشته در نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب بیان شد از چند جهت موجب تعجب گردید و شایسته است که این جهات مورد بحث و نقد قرار گیرد...]یکی از نکات[سخنان آقای جنتی مربوط به ساده‌زیستی است و اینکه گویی مشکل کشور ساده زیست نبودن مسوولان است...ما هم دوست داریم که مسوولان کشور از تجملات دور باشند یا فقرا هنگامی که با مسوولان ساده‌زیستی مواجه می‌شوند، درد فقرشان کمتر می‌شود. ولی این مساله اصلی نیست و چه بسا تاکید یک‌سویه بر ساده‌زیستی موجب شد که کارآمدی نادیده گرفته شود.کسی که ساده‌زیستی خود را به رخ دیگران می‌کشد، در حقیقت در پی پوشاندن ناکارآمدی خود است».

با یک بررسی کوتاه به سادگی پی می بریم که جریان اصلاحات همواره پای ثابت دفاع از مفسدان دانه درشت اقتصادی بوده و ساده زیستی مسئولان را نیز زیر سوال می برد.اصلاح طلبان در ماجرای حقوق های نجومی نیز تمام قد از مدیران متخلف دفاع کرده و اعتراض به این حرامخواری را وارد نمی دانستند.

این در حالی است که امام خمینی (ره) همواره به تمام مسئولین کشور گوشزد می‌کردند که مبادا از شانه‌های مردم بالا رفته و با کوخ‌های مردم کاخ بسازید. ایشان ساده‌زیستی و تلاش را مهم‌ترین ویژگی برای مسئولین می‌دانستند و به آن‌ها گوشزد می‌کردند که یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب ساده‌زیستی و تلاش مردم برای پیشرفت کشور می‌شود، بی‌پیرایه بودن زندگی رهبران و مسئولین نظام است، زیرا مردم همیشه از زندگی مسئولین و رهبران خود الگوبرداری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها بر اهمیت مسئله ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در مسئولین تاکید کرده اند. برای نمونه ایشان-21 آبان 85 در دیدار مردم گرمسار- فرمودند:« این که ما این‏قدر روی ساده‏زیستی مسئولان تکیه می‌کنیم، این برای همین است که به مردم نشان بدهند برای خود کیسه نمی‏دوزند و به فکر ثروت‏اندوزی برای خودشان نیستند؛ این، مردم را امیدوار می‌کند و اعتماد آنها را برمی‏انگیزد. خیلی فرق است بین آن مسئولی که در دوران کوتاه مسئولیت خود در فکر این است که یک آینده‏ی مالی برای خود تأمین بکند؛ دائم به این طرف و آن طرف دست می‏اندازد و چنگ می‌زند، شاید بتواند آینده‏ی مالی و زندگی خودش را تأمین کند، و آن انسانی که در دوران مسئولیت، اصلاً به فکر تنها چیزی که نیست، مسائل شخصی است؛ اینها خیلی با هم تفاوت دارند.امروز در دنیا هر کسی به وزارتی، ریاستی و مدیریتی می‏رسد، جزو اولین اهدافش این است که از طرقی ـ حالا ولو ظاهراً قانونی ـ آینده‏ی خودش را تأمین کند؛ فردا که از کار کنار رفت، در فلان کمپانی، در فلان شرکت و در فلان سرمایه‏ گذاری مهم سهمی داشته باشد».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، ساده‌زیستی برای مسئولان نظام اسلامی، یک سلیقه شخصی نیست که به میل خود آن را انتخاب یا رد کنند، بلکه یک ضرورت و یکی از شرایط اصلی برای واگذاری مسئولیت است.

باید با جهان تنش زدایی کنیم تا اقتصادمان بهبود یابد

روزنامه شرق در سرمقاله امروز با عنوان «دیپلماسی حرفه ای برای نفع اقتصادی» نوشت:«دنیای امروز بر محور اقتصاد می‌گردد و شکی در آن نیست. اگر با مواضع قابل‌قبول در سیاست خارجی و پرهیز از تنش‌زایی این امکان ایجاد شود که بخش خصوصی واقعی در ایران با نوآوری و انطباق با مقتضیات روز با دنیا وارد دادوستد شود و نوعی تعدیلی در اقتصاد کلان کشور صورت بگیرد، آن‌گاه می‌توان به‌تدریج، در حوزه دیپلماسی، از ظرفیت‌های اقتصادی بهره گرفت و اجازه تحریم‌کردن به کشورهای غربی نداد».

اصلاح طلبان در سال 94 با طرح دوگانه «معیشت- هسته ای» مدعی شدند که با رفع مسأله هسته ای،تمام تحریم ها به تاریخ می پیوندد.دولتمردان نیز به صراحت اعلام کردند که با اجرای برجام تحریم ها در دی ماه 94 بالمره لغو می شود و سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و رکود و گرانی و بیکاری نیز رفع می شود.

اظهاراتی همچون «امسال(سال 94) اقتصاد ایران بعد از توافق هسته‌ای شکوفا خواهد شد.(سیف، رئیس‌بانک مرکزی)»،«منتظر هجوم سرمایه‌های خارجی بعد از توافق هسته‌ای باشید.(اکبر ترکان، رئیس‌مناطق آزاد دولت یازدهم)»،«بعد از توافق منتظر رشد اقتصادی، کاهش تورم و خروج از رکود باشید. (محمد نهاوندیان)»،«توافق هسته‌ای موجب خروج سریع کشور از رکود خواهد شد.(محمد علی نجفی،دبیر وقت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت)» و...تنها بخشی از وعده های دولتمردان درباره دوران پسابرجام است.

آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) که مرجع رسمی آمار جذب سرمایه خارجی در دنیا است در اوایل امسال در گزارشی اعلام کرد که ایران از سال 92 تاکنون در جذب منابع نزولی عمل کرده و در سال 95 نسبت به 94 به منفی 51 درصد رسیده است. درحالی‌که رئیس‌جمهور وعده جذب 30 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام را داده بود و برای سال 95 نیز حدود 11 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده بود، آمارهای رسمی نشان می‌دهد تنها 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته جذب شده است!

اکنون بیش از 2 سال از اجرای برجام سپری شده است. تحریم ها همچنان ادامه دارد و با قوانینی همچون «مادر تحریم ها» زیرساخت گسترده تری پیدا کرده است.در پسابرجام و بنابر آمار رسمی،میزان سرمایه گذاری خارجی کاهش یافته است.تورم افزایش یافته و قیمت دلار نیز افزایش چشم گیری داشته است.در حال حاضر علیرغم تجربه مهم و البته پرهزینه برجام، همچنان عده ای به دنبال پاک کردن صورت مسأله هستند و مدعی هستند که با تنش زدایی(بخوانید انفعال و قصور در دفاع از منافع ملی) میتوانیم اقتصادمان را بهبود بخشیم.
این ادعا در حالی است که تنها راه بهبود اقتصاد، «اعتماد به ظرفیت های عظیم داخلی»،«اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی» و «اقتدار در رفتار بین المللی» است.

آشتی ملی،اسم رمز تطهیر فتنه 88

«محمد جواد حجتی کرمانی» در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«از اول انقلاب تا امروز 40 سال می‌گذرد. در این 40 سال ما اشتباهات زیادی داشته‌ایم. یکی از اشتباهات بزرگ ما این بود که بسیاری از افراد یا خودشان از قطار انقلاب پیاده شدند یا ما آنها را از قطار بیرون کرده‌ایم. در این سال‌ها مشغول دو قطبی‌سازی خودی و غیرخودی بودیم. در جریان 88  روزنامه‌هایی مثل کیهان و صدا و سیما هم بر این طبل کوبیدند و بعضی در نماز جمعه گفتند سران فتنه باید اعدام شوند. بس است دیگر! تا چه زمانی می‌خواهیم در کشور به دعوا و درگیری بپردازیم؟ انقلاب دیگر یک جوان 20ساله مغرور نیست؛ الآن در آستانه 40سالگی و پختگی است و باید برای دوام انقلاب و ایران و خودمان و موقعیت و مسئولیت‌مان تصمیمات درست بگیریم و این احتیاج به از خود گذشتگی و صبر و تحمل و به رسمیت شناختن همه آرا و عقاید و سلیقه‌ها دارد... معتقدم که«آشتی ملی» پیش شرط دوام نظام است. معتقدم اگر چنین کاری در شرایط موجود صورت بگیرد، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود».

لازم به ذکر است که چندی پیش یکی از اعضای نهضت آزادی فاش کرد که «طرح آشتی ملی» از سوی این گروهک تهیه شده بود و اصلاح طلبان این طرح را به نام خودشان جا زده اند!. گروهک نهضت آزادی همان جماعتی است که حضرت امام(ره) فرموده بود اگر در مسئولیت باقی می ماند کشور را تحویل آمریکا می داد.

در حال حاضر تکرار کلیدواژه های «آشتی ملی» و «گفت وگوی ملی» با چند هدف عمده صورت می گیرد. اولین هدف، تطهیر و کوچک نمایی خیانت نابخشودنی فتنه 88 و فراهم شدن شرایط بازتولید آن در آینده است. دومین هدف جاده صاف کنی برای حضور فتنه گران در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز است و سومین هدف نیز غلبه حواشی بر مسائل اصلی- معیشت مردم و مطالبه گری از دولت- و به عبارتی ترفند نارنجک دودزا برای ایجاد اختلال در افکار عمومی است.

اصلاح‌طلبان حضور پررنگی در دولت ندارند و انتظاراتشان برآورده نشد

«جواد امام» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«در شرایط‌ کنونی اصلاح‌طلبان حضور پررنگی در دولت ندارند و به همین دلیل برخی تلاش می‌کنند از عدم حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در دولت سوءاستفاده و عنوان کنند که بین دولت و جریان اصلاحات فاصله ایجاد شده است. اصلاح‌طلبان هیچگاه به دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده و در آینده نیز نخواهند بود و کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند به جریان اصلاحات آسیب می‌زنند... انتظاری که اصلاح‌طلبان و مردم از آقای روحانی در چینش کابینه داشتند برآورده نشده و این مساله را نمی‌توان کتمان کرد».

در حال حاضر اکثریت اعضای کابینه و مدیران دولت دوازدهم را اصلاح‌طلبان و یا شخصیت‌هایی با گرایشات نزدیک به این جریان تشکیل می‌دهند و طبیعی است که باید درخصوص کارنامه دولت به افکار عمومی پاسخگو باشند.اما این جماعت با شانه خالی کردن از مسئولیت فوق، به دنبال فرار از پاسخگویی است.

«رسول منتجب نیا» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود:«اصلاح‌طلب‌ها نه تنها نباید پاسخگوی عملکرد ریاست جمهوری باشند، بلکه باید به نمایندگی از مردم از رئیس جمهور پرسشگری کنند. مردم این واقعیت را به خوبی دریافتند که اصلاح‌طلبان از شخص روحانی حمایت نکردند بلکه برنامه‌های او را مورد حمایت قرار دادند».

«احمد شیرزاد» دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز گفته بود:«رفتار روحانی شکل جدیدی به خود گرفته و پیوند خویشاوندی اصلاح‌طلبان با روحانی هم پیوند قوی‌ای نیست».

همچنین «مرتضی حاجی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود:«مسئولیت عملکرد روحانی با اصلاح‌طلبان نیست».

«جواد امام» مدعی شده است که اصلاح‌طلبان هیچگاه به دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده اند.

این در حالی است که اصلاح طلبان در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم به صراحت اعلام کردند که باید سهمِ خود را از دولت بگیرند و سهم خواهی در قدرت امری طبیعی است.

در همین رابطه احمد شیرزاد عضو فراکسیون افراطیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم گفته بود:«پیروزی روحانی معجزه او نبوده و ما درویشانه و کریمانه بدون گرفتن سهم کنار نمی رویم».

فائزه هاشمی نیز در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود:«سهم‌خواهی چه اشکالی دارد؟ بالاخره وقتی احزاب با هم فعالیتی را انجام می‌دهند و انتخابات را برنده می‌شوند، بعد هم باید برای تقسیم سمت‌ها و کرسی‌ها باهم گفت‌وگو کنند و در منافع نیز شریک باشند. ضرورت یک کار جمعی موفق و قاعده کارهمین است. حزب برای کسب قدرت به وجود می‌آید».همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، در حال حاضر اکثریت اعضای کابینه و مدیران دولت دوازدهم را اصلاح‌طلبان و یا شخصیت‌هایی با گرایشات نزدیک به این جریان تشکیل می‌دهند و طبیعی است که باید درخصوص کارنامه دولت به افکار عمومی پاسخگو باشند.اما این جماعت با شانه خالی کردن از مسئولیت فوق، به دنبال فرار از پاسخگویی است.



http://www.SecretNews.ir/fa/News/631/کشف-خطوط-سیاسی-لابلای-مطبوعات
بستن   چاپ