اخبار محرمانه
یک بام و دو هوای اردوغان در مناسبات با آمریکا
جمعه 19 بهمن 1397 - 23:32:10
اخبار محرمانه - رچند اردوغان بر سر کردها و دموکرات‌های ترکیه و قضیه گولن بسیار با آمریکا زاویه دارد ولی رئیس جمهور ترکیه همچنان در سیاست‌های رهبردی با آمریکا همراه است.
به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای اتاق بازرگانی آمریکا و شورای کسب و کار دو کشور در مجتمع بش‌تپه آنکارا اظهار داشت: اختلافات ترکیه-آمریکا را با موفقیت حل کردیم.
وی در ادامه با بیان اینکه روابط ترکیه-آمریکا مبتنی بر منافع مشترک و مناسبات راهبردی همه‌جانبه است، اظهار داشت: حتی اگر در برخی موضوعات اختلاف‌نظری داشته باشیم، روابط راهبردی ما از پس اختلافات دو کشور برآمده است. تصمیم اخیر ترامپ درباره سوریه نقشه محافلی را که قصد لطمه‌زدن به روابط آنکارا-واشنگتن دارند، خنثی کرد.
رئیس جمهور ترکیه یکسان‌دانستن گروه پ.ی . د / پ.ک . ک با مردم شمال سوریه را بزرگترین توهین به کُردها خواند گفت: ترکیه تنها کشور منطقه بوده که آنها را زیر بال و پر خود گرفته و حمایت کرده است. برداران و خواهران کُرد ما از ظلم داعش گریخته و به ترکیه پناه آورده‌اند. کشور ما هرگز با کُردها مشکل نداشته است.
بیشتر بخوانید:
تکذیب توافق ترکیه و آمریکا بر سر منطقه امن در سوریه
اردوغان خطاب به آمریکا: آیا ونزوئلا ایالت شماست؟
اردوغان گفت: ترکیه به تنهایی و با حمایت لجستیکی متحدان خود، می‌تواند منطقه امن (در سوریه) را جهت تأمین منافع مشترک ایجاد کند. ترکیه آماده تحویل گرفتن مسئولیت مبارزه با تروریسم در مناطقی از سوریه است که آمریکا از آن عقب‌نشینی می‌کند.
وی افزود: آمریکا تاکنون 23 هزار تریلی و کامیون حامل سلاح و مهمات برای تروریست‌های پ.ک . ک و ی.پ.گ در شمال سوریه ارسال کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63290/یک-بام-و-دو-هوای-اردوغان-در-مناسبات-با-آمریکا
بستن   چاپ