اخبار محرمانه
دفتر حزب جدید منشعب از اعتماد ملی آغاز بکار کرد
شنبه 20 بهمن 1397 - 04:35:07
اخبار محرمانه - دفتر حزب جدید منشعب از اعتماد ملی با محوریت رسول منتجب نیا با حضورصد نفر از فعالین سیاسی – اجتماعی در تهران افتتاح شد.
به گزارش مشرق، دفتر حزب جدید منشعب از اعتماد ملی با محوریت رسول منتجب نیا با حضور صد نفر از فعالین سیاسی – اجتماعی در تهران افتتاح شد.
«رسول منتجب نیا» در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: دوستان پیشنهاد دادند دفتر را بعد از دهه فجر افتتاح کنیم، ولی با توجه به اینکه ایام دهه فجر را مبارک می‌دانیم تصمیم گرفتیم قبل از 22 بهمن این کار را انجام دهیم.
وی افزود: زحمات زیادی برای نهایی شدن اساسنامه و مرامنامه با یک هیئت یازده نفره کشیده شد، و نهایتاً نسخه تکمیلی آن را به انضمام اسامی مؤسسان حزب جدید تحویل وزارت کشور دادیم.
این فعال سیاسی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر ضرورت توجه به تحزب ادامه داد: کسانی که با تحزب موافق نیستند می‌دانند که کارکرد اصلی احزاب نظارت و نقد قدرت است و اگر نقد و نظارت بر کار دولت و حکومت نباشد مشکلاتی ایجاد می‌شود.
بیشتر بخوانیم:
فقط مانده عکس با ترامپ!
منتجب نیا تاکید کرد: احزاب است که باید نیروهای جوان را جذب و آموزش داده و آنها را آماده تحویل گرفتن مسئولیت اجرایی در کشور کنند. برنامه محوری و کادر سازی باعث می‌شود کشور همیشه برنامه و نیروی آماده به کار داشته باشد.
وی یاد آور شد: احزاب باید برای هر انتخاباتی آماده باشند، اما کار احزاب تنها انتخابات نیست بلکه رویه سازی و فرهنگ سازی سیاسی از جمله وظایف احزاب است. احزاب ما به خواب زمستانی می‌روند و موقع انتخابات به میدان می آیند ، بدون اینکه کادری پرورش داده باشد و یا زحمتی کشیده باشند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: احزاب ما کادر تربیت شده ندارند و مجبور هستند موعد انتخابات سراغ افراد غیر حزبی بروند تا سهمی در انتخابات بگیرند.
منتجب نیا اضافه کرد: ما دنبال این هستیم کارهای انجام نشده‌ای که احزاب ما تا کنون انجام نداده اند را انجام دهیم در این راستا قرار نیست دنبال افراد معروف برویم و آنها را به تشکیلات دعوت کنیم، ما دنبال جریان سازی هستیم.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما حزبی نبودن کشور است، اظهارداشت : با اراده و مصمم برای ریشه‌ای و بنیادی کردن استقرار فرهنگ حزبی این کار را شروع کردیم.
منتجب نیا با اشاره به اینکه 22 بهمن متعلق به همه نسل‌ها است، افزود: به صورت با شکوه در مراسم گرامی داشت چهلمین سالگرد انقلاب شرکت کنید.
رسول منتجب‌نیا روز گذشته در گفت‌وگویی درباره نشست روز جمعه اعضای جداشده حزب اعتماد ملی، گفت: دفتر تشکیلات جدید بدون حضور خبرنگاران روز جمعه، 19 بهمن ماه در تهران افتتاح می‌شود و قرار است تا زمانی که وزارت کشور مجوز فعالیت دهد اعضا برای نهایی کردن اساسنامه و مرام‌نامه در این دفتر مستقر شوند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در خصوص انتخاب نام «جمهوریت» برای تشکیلات جدید اعضای جدا شده از حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: درباره نام حزب جدید، 5 پیشنهاد مطرح و از میان آن 3 اسم را انتخاب شد و حزب جمهوریت هم از یکی از پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون ماده 10 وزارت کشور است که منتظر اعلام نهایی آن هستیم.
قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مشی حزب جدید، اصلاح‌طلبانه است، یادآور شد: نه تنها اعضای مؤسس حزب از اصلاح‌طلبان پیشینه‌دار هستند بلکه خود من هم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درپی این مشی بوده‌ام، منتها این اصلاح‌طلبی باید بر اساس دیدگاه‌های حضرت امام (ره) نسبت به سیاست و حکومت و جهان‌بینی باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63326/دفتر-حزب-جدید-منشعب-از-اعتماد-ملی-آغاز-بکار-کرد
بستن   چاپ