اخبار محرمانه
بن‌سلمان سال 2017 قصد داشت خاشقجی را با یک گلوله بکشد
شنبه 20 بهمن 1397 - 04:35:11
اخبار محرمانه - یک روزنامه آمریکائی فاش کرد: بن‌سلمان سال 2017 قصد داشت خاشقجی را با یک گلوله بکشد.
به گزارش مشرق، روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی تصریح کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی یک سال قبل از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی (سال 2017 میلادی) تهدید کرده بود که علیه وی را با یک گلوله می کُشد.
بر اساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تماس تلفنی بن سلمان و «ترکی الدخیل » (Turki Aldakhil) یکی از معاونانش را ردیابی کرده اند که در آن بن سلمان گفته بود اگر بازگرداندن خاشقجی به عربستان سعوی امکان پذیر نباشد، باید از زور استفاده کرد و اگر این نقشه نیز ناکام بماند، راه حل مشکل استفاده از گلوله خواهد بود.
بیشتر بخوانیم:
نامزد خاشقجی ماه آینده اسراری را فاش خواهد کرد
در این گزارش همچنین آمده است تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا کلمه «گلوله» را شناسایی کرده اند . البته این بدان معنا نیست که بن سلمان لزوماً نقش مستقیمی در قتل خاشقجی داشته ولی این تحلیلگران بر این باورند که این اظهارات گویای تمایل ولیعهد سعودی برای قتل که است؛ آن هم در صورتی که به عربستان سعودی بازنگردد.
این در حالی است که اگنس کالامارد گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که قتل جمال خاشقجی توسط مقامات عربستان سعودی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
گفتنی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست در اکتبر 2018 جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید.
پس از گذشت بیش از صد روز چگونگی انجام جنایت و زمان و مکان آن مشخص شده، اما هنوز از جنازه وی خبری نیست. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها تاکید کرد که عربستان سعودی باید پاسخگوی جنایت خاشقجی باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63329/بن‌سلمان-سال-2017-قصد-داشت-خاشقجی-را-با-یک-گلوله-بکشد
بستن   چاپ