اخبار محرمانه
واقعیت‌های هولناک قاچاق انسان در جهان و آمریکا
شنبه 20 بهمن 1397 - 10:26:02
اخبار محرمانه - قاچاق انسان علیرغم تلاش‌های سازمان‌های مختلف بین المللی در مقابله با آن در سراسر جهان به تجارتی پر سود تبدیل شده است؛ آمریکا از جمله کشورهایی است که اقتصاد جنسی زیرزمینی فعالی دارد.
به گزارش مشرق ، براساس آمار سازمان ملل سالانه میلیون‌ها زن و کودک در سراسر جهان قربانی قاچاق انسان می‌شوند.
قاچاق انسان یا همان برده داری مدرن به صورت تجارت غیرقانونی افراد به منظور استثمار جنسی یا جسمی، در سال‌های اخیر به معضلی اساسی برای اغلب کشورهای جهان تبدیل شده است. تا جایی که سازمان ملل از سال 2013 تاکنون آخرین روز ماه جولای را به عنوان "روز جهانی مقابله با قاچاق انسان" در نظر گرفته است.
غالب قربانیان این جنایت رو به گسترش زنان و دختران جوانی هستند که فریب وعده‌های جذاب و دروغین کار، فرصت‌های تحصیلی، زندگی در محیط‌های امن و به دور از تشنج را خورده و در نهایت به بیگاری، استثمار جنسی و کار خانگی گرفتار می‌شوند.
بیشتر بخوانید:
مسیح علینژاد، سرباز ماشین تحریم آمریکا
تعداد حیواناتی که انسان برای خوردن می‌کُشد
اعلام آمار تلفات ارتش آمریکا در عراق و سوریه
این تجارت هولناک که سالانه چندین میلیارد دلار سود برای قاچاقچیان را در پی دارد، اپیدمی گسترش یافته‌ای است که براساس گزارش‌ها و بررسی‌های سازمان ملل شمار زیادی از کشورها را درگیر کرده است. واقعیت دردناک این تجارت غیرقانونی و غیرانسانی، نرخ رشد سریع آن در میان انواع جنایت‌ها است.
1. قاچاق زنان و کودکان، سریع‌ترین جنایت رو به رشد در جهان است
شمار زیادی از سازمان‌های جهانی قاچاق انسان را به عنوان سریع‌ترین جنایت رو به رشد در جهان شناخته‌اند. گزارش‌ها حاکی از سود هنگفت قاچاقچیان از این تجارت نامشروع است. براساس آمارهای تخمینی موجود، صنعت قاچاق انسان در هر سال درآمدی حدود 99 میلیارد دلار است.
2. حدود 24.9 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل گرفتار شدن توسط قاچاقچیان انسان به کار اجباری مشغول هستند
در سپتامبر 2017 سازمان بین المللی کار ILO تخمین زد حدود 24.9 میلیون زن، مرد و بچه قربانی قاچاق انسان هستند.
3. غالب قربانیان قاچاق انسان زنان و دختران هستند
قربانیان قاچاق انسان اگرچه از هر دو جنس زن و مرد هستند، اما اکثریت قربانیان را زنان و دختران تشکیل می‌دهند. براساس آمارهای سازمان ملل 51 درصد از قربانیان زنان و 20 درصد دختران هستند.
4. نیمی از قربانیان قاچاق انسان، قربانی استثمار جنسی می‌شوند
براساس گزارش سالانه اداره مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در سال 2016 در موضوع قاچاق انسان، 54 درصد قربانیان کلیه انواع قاچاق انسان در سال 2014 برای استثمار جنسی معامله شدند.
بنا به اعلام سازمان ملل متحد رایج‌ترین نوع قاچاق انسان، قاچاق برای استثمار جنسی است.
5. مردان هم قربانی استثمار جنسی می‌شوند
اگرچه غالب قربانیان قاچاق انسان زنان هستند، اما مردان هم قربانی این جنایت هولناک می‌شوند.
سازمان ملل اعلام کرد در فاصله سال‌های 2012 تا 2014، حدود 23000 نفر قربانی استثمار جنسی شدند. اگرچه اغلب آنان زنان بودند، اما گزارش‌هایی حاکی ار قربانی شدن مردان نیز وجود دارد. بر اساس بررسی‌های سازمان ملل، قاچاق مردان به منظور استثمار جنسی بیشتر در مناطق غربی و شرقی اروپا و نیز آمریکا رخ می‌دهد.
6. برخی از قاچاقچیان زنان هستند
براساس گزارش اداره مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، سهم زنان در این جنایت در مقایسه با سایر جرایم به نسبت بالا بوده و شمار زیادی از قاچاقچیان انسان، زنان هستند. پرونده‌های موجود نشان می‌دهند که اگرچه اکثر قربانیان قاچاق انسان زنان و دختران هستند، اما زنان به شکلی خاص در قاچاق هم جنسان خود نقش داشته‌اند. در واقع زنان غالباً برای به دام انداختن زنان و دختران در باندهای قاچاق انسان فعالیت می‌کنند.
7. قاچاق جنسی در آمریکا، تجارتی پر سود
"اقتصاد جنسی زیرزمینی" در آمریکا به شدت فعال است. در سال 2014، در آمریکا 8 ایالت به شکل گسترده‌ای به قاچاق جنسی مشغول بودند.
تخمین‌هایی که در رابطه با گردش مالی این تجارت کثیف در آمریکا ارائه می‌شود، رقم 39.9 میلیون دلار در دو ایالت دنور و کلرادو و 290 میلیون دلار در ایالت‌های آتلانتا و جورجیا در نتیجه قاچاق جنسی برآورد کرده‌اند.
8. شمار قربانیان قاچاق انسان در آمریکا در حال افزایش است
علیرغم فقدان وجود آمار رسمی در مورد شمار قربانیان قاچاق انسان در آمریکا، یک سازمان غیردولتی آمریکایی فعال در موضوع مقابله با برده داری مدرن و قاچاق انسان ( پولاریس ) اعلام کرد میزان قاچاق انسان در آمریکا از سال‌های 2016 تا 2017 حدود 13 درصد رشد داشته است.
این سازمان شمار قربانیان قاچاق انسان در آمریکا را در حدود صدها هزار نفر تخمین می‌زند.
9. بیش از 6000 مورد قاچاق جنسی در سال 2017 در آمریکا گزارش شده است
پولاریس اعلام کرد 6244 مورد قاچاق جنسی فقط در سال 2017 در آمریکا به صورت رسمی گزارش شده است.
10. شمار بسیار کمی از قربانیان اقدام به شکایت و پیگیری قانونی می‌کنند
علیرغم شمار بالای قربانیان قاچاق انسان در سراسر جهان تعداد پرونده‌های قضائی موجود بسیار اندک است. براساس گزارش وزارت خارجه امریکا در مورد قاچاق انسان در سال 2017، در سال 2016 تنها 14894 مورد پرونده قضائی در آمریکا ثبت شد که 9071 مورد به محکومیت انجامید.
11. وجود آژانس‌های خدمات جنسی در آمریکا
شمار زیادی از دختران و زنان قربانی قاچاق انسان در آمریکا توسط آژانس‌های ارائه خدمات جنسی خریداری می‌شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63360/واقعیت‌های-هولناک-قاچاق-انسان-در-جهان-و-آمریکا
بستن   چاپ