اخبار محرمانه
ضرورت‌ها و پیام‌های حضور در راهپیمایی 22 بهمن
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 17:45:29
اخبار محرمانه - جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیعتی مجدد با آرمان‌های انقلاب نیز هست. آرمانهایی چون استقلال، آزادی، عدالت، مردم سالاری دینی، حکومت اسلامی، که چهل سال پیش ملت ایران برای تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ایران ایستاده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی
فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان انقلاب اسلامی را که آرزوی ندیدن این ایام را در سر می‌یروراندند، آشفته و عصبانی کرده است. در طول چهار دهه گذشته ملت بزرگ ایران با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی عشق و علاقه و وفاداری خود به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را نشان داده اند. یکی از مهمترین مظاهر این حضور را می توان در راهپیمایی 22 بهمن ماه مشاهده نمود که بهت جهانیان را به همراه داشته است. قرار گرفتن در چهل سالگی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی می‌تواند بر اهمیت حضور ملت در راهپیمایی امسال بیفزاید و حضور باشکوه ملت پیام های بسیاری را به همراه خواهد داشت.
1. ناکام گذاشتن انتظارات دشمن
دشمنان ملت ایران در طول یکسال اخیر تلاش فراوانی کرده تا اینگونه القاء نمایند که ملت ایران فاصله بسیاری از نظام اسلامی و مسئولین آن گرفته‌اند به نحوی که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید! حال که به کوری چشم آنان دهه فجر انقلاب فرا رسیده و راهپیمایی 22 بهمن در راه است، تبلیغ برای کاسته شدن از حضور مردمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تلاش دارند تا راهپیمایی 22 بهمن را از رونق انداخته و یا در فضای رسانه‌ای خود از نامایدی و یاس ملت سخن بگوید. حضور باشکوه ملت باطل کننده نقشه کثیف دشمن خواهد بود و حکایت از این خواهد داشت که ملت علی رغم تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان همچنان پای کار انقلاب ایستاده است و امیدوارانه چهل سالگی انقلابش را جشن می‌گیرد.
2. پاسخ به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن
در طول ماه‌های اخیر و با آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، تلاش شده تا با افزایش فشارهای اقتصادی، زمینه‌های ایجاد نارضایتی در میان مردم فراهم آید. در این میان برخی سوء مدیریت‌ها نیز افزون شده و مردم را بیش از گذشته درگیر معضلاتی اقتصادی کرده است. دشمن در این میان چشم انتظار است تا نتیجه جنگ اقتصادی و تحریم‌ها را در راهپیمایی 22 بهمن و با کاسته شدن از حضور مردم ببیند! با این نگاه اهمیت حضور مردم در راهپیمایی دوچندان می‌گردد و این پیام را برای دشمنان خواهد داشت که ملت نسبت به نقش دشمن آگاه است، و هرچند معضلات اقتصادی پیش آمده مشکلاتی را برای زندگی مردم فراهم آورده است، اما ملت به خوبی به علل و عوامل شکل‌ دهنده این وضعیت را می‌شناسد و در برابر فشار دشمن کوتاه نخواهد آمد و در پازل استکبار جهانی بازی نخواهد کرد.
3. تجلی وحدت و همبستگی چهل ساله ملت
حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی – الهی شان به اهمیت مساله وحدت پرداختند و فرمودند: «بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همه نسلهای حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله بر‌قرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است.»
بعد دیگر جنگ اقتصادی آغاز شده در حوزه سیاسی جنگ رسانه ای است که یکی از شگردهای خود را تفرقه‌تفکنی و ایجاد چنددستگی و اختلاف بین ملت از یکسو و بین ملت و مسئولین از سوی دیگر قرار داده است تا یکی از پایه‌های اصلی رمز بقای انقلاب اسلامی را تضعیف و تخریب کند. حضور یکدست و متحدانه ملت در راهپیمایی 22 بهمن بر باد دهنده این ترفند استکبار جهانی نیز خواهد بود.
4. تجلی مردم سالاری دینی
یکی از مهمترین خواسته‌های ملت ایران که سرانجام تلاش برای تحقق آن به آغاز نهضت مبارزاتی ملت و شکل گیری نظام اسلامی انجامید, از بین رفتن استبداد و خودکامگی و شکل گیری نظامی مبتنی اراده ملت بود. با مروری بر داستان انقلاب اسلامی و نگاهی به وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پایان دهه چهارم می‌توان جلوه‌های متنوعی از حاکمیت مردمسالاری دینی را مشاهده نمود که آن را به نظامی بی‌بدیل در پایان دهه چهارم عمر خویش مبدل ساخته است. آنچه در کلام بزرگان انقلاب اسلامی مسجل بوده و تاریخ انقلاب نیز شاهدی عینی بر تحقق آن است این حقیقت است که نظام اسلامی تنها با حضور مردم در صحنه است که شکل می‌گیرد، تکامل می‌یابد و استوار می‌گردد. لذا این حضور باید پرشور و مستمر ادامه یابد. این حضور همانطور که سازنده چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی بوده، لازم موفقیت نظام اسلامی در فرآیند دولت اسلامی سازی و گام نهادن در دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود.
عینی‌ترین تجلی حضور ملت در صحنه، حضور در مراسمات انقلابی است که اوج آن را میتوان در راهپیمایی 22 بهمن ماه مشاهده نمود. ملت ایران در طول چهار دهه اخیر همواره در این مراسم با همه توان حضور داشته است و حاصل آن پرجمعیت‌تر شدن هر ساله این تجمع میلیونی بوده است. این حضور ضامن مقبولیت نظام اسلامی و پشتوانه مشروعیت آن است و می‌تواند خاری بر چشم دشمنان ملت ایران باشد.
5. آغاز باشکوه دهه پنجم انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب
پایان دهه چهارم، آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز هست. انقلاب اسلامی که در فرآیند پنج گانه خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی، در گام سوم تحقق دولت اسلامی قرار دارد، در دهه پنجم با همه توان برای تکمیل فرآیند دولت اسلامی حرکت خواهد نمود و با نگاهی آسیب‌شناسانه در این مسیر قدم خواهد گذاشت. حضور باشکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن می‌واند نشان از عزم ملت برای پیشبرد اهداف بر زمین مانده انقلاب باشد که در دهه پنجم محقق خواهد شد.
6. بیعت نسل چهارم با آرمان‌های انقلاب
جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیعتی مجدد با آرمان‌های انقلاب نیز هست. آرمانهایی چون استقلال، آزادی، عدالت، مردم سالاری دینی، حکومت اسلامی، که چهل سال پیش ملت ایران برای تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ایران ایستاده است. به واقع نسل جوان امروز نیز با همه تفاوت‌های نسلی در سلیقه و سبک زندگی بر سر آرمانهای پدران خود اختلافی ندارد، و اگر تفاوت و اختلافی هست، نه در اصل و بنیان که در ظاهر و شیوه و ابزار تحقق آن است که در قالب اقتضائات زمانه و تفاوت‌های نسلی قابل تفسیر و تبیین است.
7. بیعت با رهبری انقلاب
یکی از ارکان اساسی نظام اسلامی، بدون شک رهبری است. این مهم که برآمده از نظریه سیاسی در اسلام و منبعت از آموزه‌های وحیانی و عقلانی اسلام ناب محمدی(ص) بوده و در قالب نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت صورت بندی شده است، به مثابه راهنمای بصیرت جامعه اسلامی، عامل حفظ هویت و اقتدار و انسجام نظام اسلامی و عبور از مشکلات و دشمنی‌ها به حساب می‌آید. حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن یکی از مطالبات همیشگی معظم له بوده که در کلام ایشان با صراحت بیان گردیده است. حضور باشکوه ملت ایران در این مراسم لبیکی به مطالبه ایشان و بیعتی مجدد ملت ایران با جایگاه ولایت در تحلیل‌ها و ارزیابی‌های دوست و دشمن به حساب می‌آید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63552/ضرورت‌ها-و-پیام‌های-حضور-در-راهپیمایی-22-بهمن
بستن   چاپ