اخبار محرمانه
اردشیر زاهدی هم نفوذی جمهوری اسلامی است؟
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 01:46:57
اخبار محرمانه - عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اردشیر زاهدی سمپات و طرفدار ایران است یا مثلاً نفوذی جمهوری اسلامی است.
به گزارش مشرق ، پرویز سروری ، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اردشیر زاهدی ، وزیر خارجه رژیم پهلوی مبنی بر اینکه به افتخارات 40 ساله جمهوری اسلامی افتخار می‌کنم، گفت: این نکته شاذ و قابل تأملی است؛ کسی که در داخل سیستم ستم‌شاهی مسئولیت وزارت خارجه را داشته و بر همه امور نظام گذشته اشراف داشته، امروز اظهاراتش برگرفته از واقعیت‌هایی است که مشاهده می‌کند. این فرق می‌کند با کسی که در درون نظام، از موضع نظام و دستاوردهای آن حمایت می‌کند.
بیشتر بخوانید:
رئیس دولت اصلاحات گفت امکان تقلب وجود ندارد
سروری: تهران با آمدن آخوندی «فریز» می‌شود
وی ادامه داد: این اظهارات کسی است که در طول عمرش و بعد از انقلاب همواره به‌عنوان مخالف نظام حرکت کرده است؛ امّا امروز وقتی به خدمات ارائه شده توسط جمهوی نگاه می‌کند، متوجه عزّت و اقتداری می‌شود که ایران در منطقه و دنیا پیدا کرده؛ همچنین حوزه تأثیر جمهوری اسلامی در تصمیمات تأثیرگذار در منطقه و به‌ویژه در رابطه با منافع و مصالح مردم کشور خودش را می‌بیند.
سروری به تحقیر رژیم سابق توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: زاهدی می‌داند که در زمان شاه، مستشاران حقوق‌های گزافی می‌گرفتند در حالی که جز تحقیر پرسنل نظامی هیچ کاری دیگری انجام نمی‌دادند و عملاً همه مسئولین و وزرا و امرا دست‌نشانده‌های سفارت‌آمریکا محسوب می‌شدند و قادر نبودند خارج از اراده آمریکا اقدامی را انجام دهند.
وی افزود: اکثر نخست‌وزیرها صریحاً با تسخیر سفارت آمریکا تعیین می‌شد و اینها چیزهایی است که وزیر خارجه ستم‌شاهی به آن‌ها وقوف کامل دارد و می‌بنید که امروز آمریکا قادر نیست کوچک‌ترین موردی را به جمهوری اسلامی تحمیل کند.
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اظهارات زاهدی کاملاً از یک موضع کارشناسی برمی‌خیزد، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اردشیر زاهدی سمپاد و طرفدار ایران است یا مثلاً نفوذی جمهوری اسلامی است؛ او کسی بوده که تمام‌قد در خدمت شاه بوده؛ امّا به‌عنوان یک فردی که از قبل از انقلاب بر همه موضوعات اشراف داشته امروز خوب متوجه می‌شود که چه تغییراتی صورت پذیرفته و چه عزّت و عظمتی برای ملّت ایران به ارمغان آمده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63622/اردشیر-زاهدی-هم-نفوذی-جمهوری-اسلامی-است؟
بستن   چاپ