اخبار محرمانه
بازتاب گسترده جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در رسانه های جهان
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 21:18:22
اخبار محرمانه - حضور ملت قدرشناس ایران در راهپیمایی 22 بهمن 97 و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بازتاب زیادی در رسانه های سراسر جهان به ویژه رسانه های غربی و عربی داشت.
پایگاه بصیرت
حضور ملت قدرشناس ایران در راهپیمایی 22 بهمن 97 و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بازتاب زیادی در رسانه های سراسر جهان به ویژه رسانه های غربی و عربی داشت.
به گزارش تابناک، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با پخش مستقیم مراسم 22 بهمن اعلام کرد: مردم شهر تهران برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.
شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان نیز با تیتر «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران» گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.
در ادامه این گزارش سی ان ان اعلام کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی که در آن شاه سرنگون شد می گذرد و این امر منجر به چند دهه خصومت با آمریکا شد.
شبکه تلویزیونی فرانس24 نیز گزارش داد: راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.
این شبکه فرانسوی در ادامه گزارش داد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال 1979 حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی کرد این انقلاب 40سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است.
بازتاب گسترده جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه های جهان
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با بیان اینکه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.
آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «ایرانی‌ها سالگرد پیروزی انقلاب 1979 (1357) را گرامی داشتند» نوشت: «چندصد هزار نفر در تهران، دیگر شهرها و شهرستان‌های ایران به خیابان‌ها آمدند تا روزی که چهل سال پیش انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید را گرامی بدارند».
این خبرگزاری آمریکایی با اذعان به حضور گسترده و پرشور ایرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن، نوشت که تهرانی‌ها نیز از ده‌ها منطقه مختلف این شهر در میدان آزادی جمع شدند و با تکان دادن پرچم‌های جمهوری اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
آسوشیتدپرس درباره مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران نوشت: «خیابان انقلاب با بادکنک‌های بزرگ و بلندگوهایی که سرودها انقلابی و ملی پخش می‌کردند، تزئین شده است».
خبرگزاری «رویترز» در انعکاس این حضور گسترده مردمی نوشت: «صدها هزار نفر از ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی سراسری در روز دوشنبه چهلمین سالروز سرنگونی شاه و پیروزی آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند».
این گزارش در ادامه تأکید کرد: «تلویزیون ایران جمعیت گسترده مردمی را به تصویر کشید که امروز با در دست داشتن پرچم ایران شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.»
رویترز همچنین به شعاری که روی یک پارچه نوشته که امروز مردم به دست گرفته بودند اشاره کرد که روی آن نوشته بود: «انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسید تا مایه ناامیدی و سرافکندگی آمریکا باشد».

بازتاب گسترده جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه های جهان
شبکه «تی‌آرتی وُرلد» ترکیه با پوشش زنده و مستقیم از مراسم راهپیمایی گسترده تهرانی‌ها زیر بارش باران در جشن 22 بهمن، گزارش داد: «ایران در حال گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلابی است که چهره خاورمیانه را تغییر داد».
شبکه تی‌آر‌تی وُرلد با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:‌«در سال 1979 (1357) دودمان غرب‌گرای (پهلوی) سرنگون شد تا انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی تاسیس شود».
روزنامه «جوییش‌پرس» نیز نتوانست در برابر عظمت حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن سکوت کند و نوشت ایرانی‌ها با به‌سخره گرفتن آمریکا، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
این روزنامه آمریکایی که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با اذعان به تعداد عظیم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران و دیگر شهرهای ایران، نوشت: «ایرانی‌ها از روز پیش یعنی از تاریخ از اول فوریه تا 11 فوریه به مدت یک دهه، روزهای بازگشت آیت‌الله خمینی از پاریس به تهران و پیروزی انقلاب 1979 را جشن گرفتند».
جوییش‌پرس در تصویر این خبر، عکسی از راهپیمایی مردم اردبیل زیر بارش شدید برف را به اشتراک گذاشته و افزود: «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از جشن گرفتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنمی‌دارد».
بازتاب گسترده جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه های جهان

وب‌سایت اینترنتی شبکه «المنار» لبنان درباره مشارکت مردم ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ نوشت، امروز (دوشنبه) در سرتاسر کشور ایران راهپیمایی میلیونی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد و شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
در ادامه این گزارش که با تیتر «حضور میلیونی و سیلی به آمریکا» بر روی خروجی المنار قرار گرفته، به یکی شدن راهپیمایی‌های مناطق مختلف تهران در میدان آزادی و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اشاره شده و در ادامه آمده است، از دیگر مراسم‌های امروز ریختن گل بر سر مشارکت‌‌کنندگان در راهپیمایی بود.
خبرگزاری المعلومه عراق نیز اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شروع شده است. مسیرهای راهپیمایی به میدان آزادی می رسد. مراسم جشن در تهران با فعالیت های مختلفی از جمله گلباران شرکت کنندگان در راهپیمایی همراه است. صدها میهمان خارجی از دهها کشور در راهپیمایی حضور دارند و صدها خبرنگار خارجی و داخلی به پوشش راهپیمایی خواهند پرداخت.
اسرار الاسبوع مصر نیز از به نمایش درآمدن موشک های بالستیک به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خبر داد و اعلام کرد: واشنگتن فعالیت های موشکی ایران را با قطعنامه های شورای امنیت در تناقض می داند.
العهد لبنان نیز گزارش داد: ایرانی ها به شکل گسترده ای در راهپیمایی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و در مناطق مختلف این کشور با وجود سردی هوا و بارش برف و باران در مراسم شرکت کردند.
فلسطین الیوم نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران موشک های بالستیک را به نمایش گذاشت. تهران و دیگر شهرهای ایران شاهد برگزاری راهپیمایی های مردمی به مناسب چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
النشره لبنان نیز سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه دارد را در مراسم چهلمین سال انقلاب مخابره کرد.
خبرگزاری سوریه با اشاره به برگزاری راهپیمایی گسترده در شهرها و روستاها و مناطق مختلف ایران به مناسب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از شعارهای شرکت کنندگان در این راهپیمایی، 200 میهمان خارجی از شخصیت های سیاسی، دینی، ورزشی و دانشگاهی از کشورهای مختلف دنیا و حضور 6500 خبرنگار از جمله 300 خبرنگار خارجی خبر داد و اعلام کرد: موشک های بالستیک قدر، قیام و ذوالفقار به نمایش درآمد.
از سوی دیگر سانا در گزارشی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران آورده است: مسیری آکنده از موفقیت و دستاورد در همه زمینه های داخلی و خارجی در طی چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طی شده است و این کشور به سوی پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها با عزم و ثبات ملت آن حرکت کرده است.
سانا گزارش داد: ایران سیاست مستقل بر اساس حسن همجواری و برقراری روابط با همه کشورها را اتخاذ کرده است و منادی وحدت اسلامی و حامی آرمان فلسطین است و در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و اسرائیل ایستاده است. شاید مهمترین دستاورد ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 استقلال تصمیمات سیاسی است که از آن قدرت منطقه ای بزرگی ساخته و نیز روند دموکراسی در این کشور که با برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در طی دهه های قبل تثبیت شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/63731/بازتاب-گسترده-جشن-40-سالگی-انقلاب-اسلامی-در-رسانه-های-جهان
بستن   چاپ