اخبار محرمانه
روزانه 3 هزار لنج اقدام به قاچاق دام زنده می‌کنند
پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 00:14:50
اخبار محرمانه - نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ روزانه حدود 3 هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی کشور اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به خارج می‌کنند.
به گزارش مشرق ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: ما امروز در حوزه قاچاق دام در یک شرایط عادی نیستیم و شرایط خیلی بحرانی‌تر و جدی‌تر از آن است که دستگاه‌های اجرایی ما آماده مقابله با آن شده‌اند.
وی افزود: علاوه بر دلالان و واسطه‌ها در داخل کشور، تعدادی از کشورها و از جمله عربستان نیز در حوزه قاچاق دام از ایران فعال شدند تا از این طریق فشارهایی را به کشور ما تحمیل کنند.
بیشتر بخوانید:
راهبردهای دادستانی در مقابله با گرانفروشی
واردات گوشت قرمز از 5 قاره
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه دستوراتی در قوه مجریه برای مقابله با این امر صادر شده، اما این دستورات و اقدامات کافی نیست چرا که شرایط بسیار حادتر از آن است و این دستورات و این اقدامات از سوی قوه مجریه به درد شرایط عادی می‌خورد نه شرایط جنگی.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: منابع موثق از این خبر می‌دهند که در هر شبانه‌روز حدود 3 هزار لنج از تعدادی بنادر جنوبی کشور اقدام به قاچاق دام زنده و مولد به کشورهای جنوب خلیج فارس می‌کنند و ساعت 10 شب تا 5 صبح را برای این کار انتخاب می‌کنند تا مأمورین کمتری در پست‌های مراقبتی حضور داشته باشند و آنها را رصد کنند.
وی افزود: قاچاقچیان ، دام زنده را در کشورهای جنوب خلیج فارس به دو برابر قیمتی که از دامداران در ایران می‌خرند به فروش می‌رسانند و یک سود دو برابری از این کار برایشان حاصل می‌شود.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من از رسانه‌ها، وعاظ، سخنرانان و… درخواست دارم تا برای روشنگری و دادن اطلاعات دقیق در این باره به مردم تلاش کنند و نسبت به روشنگری در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/64155/روزانه-3-هزار-لنج-اقدام-به-قاچاق-دام-زنده-می‌کنند
بستن   چاپ