اخبار محرمانه
کشف یک گور دسته جمعی در رقه
شنبه 27 بهمن 1397 - 18:02:09
اخبار محرمانه - ایرنا / نیروهای دمکراتیک کرد سوریه یک گور دسته جمعی را در روستای «الفخیخه» در حومه استان «رقه» کشف کردند که احتمال می رود در بردارنده 2 هزار جسد باشد که بیشتر آنها در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا کشته شده اند.
پایگاه «داماس پست» اعلام کرد که منابعی در میان نیروهای دمکراتیک کرد گزارش دادند که این گور شامل دو قسمت است و انتظار می رود که دستکم دربرگیرنده 2 هزار جسد باشد. تاکنون 170 جسد از این گور خارج شده است.
براساس این گزارش برآورد شده که قسمت جنوبی این گور که کار روی آن شروع شده، در بردانده اجساد بیشتر یعنی هزار تا 1500 جسد باشد که متعلق به غیر نظامیان سوری است که در شرایط مختلف جان باخته اند.
در این گزارش آمده است که کار روی قسمت شمالی این گور به دلیل وجود شمار زیادی مین در اطراف آن هنوز آغاز نشده است.
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه پیش از این گزارش دادند که در عملیات مختلف بیش از 2 هزار و 500 جسد را از گورهای دسته جمعی در داخل شهر رقه مربوط به سال 2017 را خارج کرده اند که بیشتر آنها در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در این شهر در جریان علمیات ضد داعش کشته شده اند.
بر اساس این گزارش پیش بینی شده که شمار قربانیان حملات ائتلاف بین المللی در رقه که در گورهای دسته جمعی کشف می شوند به 8 هزار نفر برسد.
اهالی شهر رقه گزارش داده اند که شمار زیادی از اجساد زیر آوار ساختمان هایی مدفون هستند که در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ویران و تخریب شده اند، اما انحصار عملیات حفاری این گورها توسط نیروهای دمکراتیک کرد و گروههای وابسته به آن مانع به دست آمدن آمار درستی از شمار مفقودان و کشته شدگان در بازه زمانی عملیات ائتلاف بین المللی در پشتیبانی از نیروهای کرد در رقه در میان ماه های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور ماه) 2017 می شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/64975/کشف-یک-گور-دسته-جمعی-در-رقه
بستن   چاپ