اخبار محرمانه
گاف بزرگ گوگل‌ مپس؛ افشای مکان سایت محرمانه موشکی تایوان
شنبه 27 بهمن 1397 - 23:02:40
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / نقشه‌های سه‌بعدی گوگل به طور تصادفی مکان محرمانه سامانه‌های دفاع موشکی تایوان از جمله سامانه دفاع موشکی پاتریوت را نمایش داد.
به گزارش اسپوتنیک، چهارشنبه نقشه‌های به روز شده گوگل‌ مپس از چند شهر جزیره تایوان از جمله نیوتایپه، تایپه و تاچونگ در دسترس عموم قرار گرفت. خیلی سریع مقامات این کشور متوجه شدند تصاویر تازه منتشر شده جزئیات بیشتری از آنچه که باید، به نمایش درآورده‌اند.
نقشه‌های این غول تکنولوژی پایگاه استقرار سامانه دفاع موشکی و دیگر تاسیسات دفاعی را در سراسر این جزیره نمایش می‌دهد. این تصاویر به قدری واضح هستند که نوع موشک‌ها و وسایل نقلیه قابل تشخیص هستند. از جمله می‌توان پایگاه محرمانه سامانه دفاع موشکی پاتریوت در «آنکینیو» همچنین زیرساخت‌های دفاعی در اداره امنیت ملی و دفتر اطلاعات ملی را در آن‌ها دید.
در حال حاضر، وزارت دفاع ملی تایوان در تلاش است تا گوگل را متقاعد کند قسمت‌هایی از این تصاویر را که مکان‌های امنیتی این کشور را نمایش می‌دهد مات کند. طبق قانون در تایوان آشکار کردن محل زیرساخت‌های نظامی خاص ممنوع است. هرچند طبق اعلام مقامات این کشور، «قطعات محرمانه در داخل سازه‌ها قرار دارند که از طریق نقشه‌های سه‌بعدی گوگل دیدن آن‌ها بسیار مشکل است».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/65297/گاف-بزرگ-گوگل‌-مپس؛-افشای-مکان-سایت-محرمانه-موشکی-تایوان
بستن   چاپ