اخبار محرمانه
وزیر خارجه عمان منکر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:20:22
اخبار محرمانه - فارس / «یوسف بن علوی« وزیر خارجه عمان هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد و روابط با تل آویو را یک «روند سیاسی» جهت حل مسأله فلسطین دانست.
«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که در مسکو به سر می‌برد، در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود حضور یافت.
به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، لاوروف به خبرنگاران گفت که در دیدار با بن علوی، دو طرف توافق کرده‌اند که بحران سوریه را در چارچوب قطعنامه 2254 و روند آستانه حل و فصل کنند.
او ادامه داد: در خصوص پرونده فلسطین گفت‌و‌گو کردیم و همتای عمانی خود را از نتایج گفت‌وگوهای گروههای فلسطینی در مسکو آگاه کردم.
وزیر خارجه روسیه در خصوص بحران یمن نیز گفت که مسکو و مسقط خواستار آتش بس و گفت و‌گو میان گروههای یمنی هستند و ما از توافق تبادل اسرا میان طرف‌های یمنی و اجرای آن حمایت می‌کنیم.
لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد که اقدامات آمریکا در شرق فرات در سوریه، ترکیه را نگران کرده و همچنین حضور نیروهای این کشور در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه، تروریسم را پشتیبانی می‌کند.
یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان نیز در ابتدای سخنان خود، منکر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد و ادعا کرد که فقط یک روند سیاسی برای حل بحران فلسطین در پیش گرفته شده است.
او گفت که عمان از فلسطینیان برای ایجاد کشور خود حمایت می‌کند و حامی دو دولتی برای حل مسأله فلسطین است و عمان هرگز به نیابت از طرفی، با رژیم اسرائیل مذاکراه نکرده است.
وزیر خارجه عمان در ادامه سخنان خود به مسأله سوریه پرداخت و از نقش روسیه در این کشور قدردانی کرد و گفت که حضور روسیه باعث بازگشت سوریه به جایگاه خود شد.
یوسف بن علوی تأکید کرد: سوریه عضو مؤسس اتحادیه عرب است و بازگشتش به این اتحادیه ضروری است، هرچند تا کنون اعضای آن در این خصوص به توافق نرسیده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66159/وزیر-خارجه-عمان-منکر-عادی‌سازی-روابط-با-رژیم-صهیونیستی-شد
بستن   چاپ