اخبار محرمانه
فرانسه درخواست ترامپ را جدی نگرفت
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:24:10
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر دادگستری فرانسه در واکنش به درخواست دونالد ترامپ مبنی بر بازگرداندن عناصر داعش به اروپا، اظهار داشت در حال حاضر پاریس آمادگی انجام چنین کاری را ندارد.
به گزارش رویترز، وزیر دادگستری فرانسه در گفتگو با شبکه «فرانس 24» این کشور اظهار داشت «با خروج آمریکا از سوریه، شرایط ژئوپلیتیک تازه‌ای به وجود آمده است. اما در حال حاضر ما سیاستمان را تغییر نخواهیم داد». او در ادامه تاکید کرد «در این مرحله، فرانسه به خواسته ترامپ پاسخ نخواهد داد».
سیاست دولت فرانسه در گذشته ممانعت قاطعانه از بازگشت عناصر داعش و همسرانشان به این کشور بوده است. به گونه‌ای که وزیر امور خارجه این کشور آن‌ها را «دشمنان» ملت فرانسه خوانده بود که باید در عراق یا سوریه مجازات شوند. اما اخیرا وزیر کشور فرانسه گفته بود چشم‌انداز خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، فرانسه را مجبور خواهد کرد که چند ده عنصر داعشی را که نیرو‌های کُرد دستگیر کرده‌اند به این کشور بازگرداند.
بنابر گفته مقامات نظامی و دیپلماتیک، نیرو‌های کُرد سوریه حدود 150 تروریست داعشی را که اهل فرانسه هستند بازداشت کرده‌اند.
آمریکا حدود 800 تروریست داعشی را در سوریه دستگیر کرده است. دونالد ترامپ روز شنبه از فرانسه، انگلیس و آلمان با تاکید خواست آن‌ها را به اروپا بازگردانند و زندانی کنند. چند ماه پیش، ترامپ تصمیم گرفت نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند که این مسئله نگرانی‌ها را در پاریس و دیگر کشور‌های اروپایی بالا برد. زیرا آن‌ها نگران هستند عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه متفرق شده و به کشور‌های خودشان بازگردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66171/فرانسه-درخواست-ترامپ-را-جدی-نگرفت
بستن   چاپ