اخبار محرمانه
دفاع تمام قد حزب رئیس‌جمهور لبنان از عزم حزب‌الله
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:24:30
اخبار محرمانه - فارس / «التیار الوطنی الحر» جریان متعلق به رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، حامی حزب‌الله در مقابله با اقتصادی و اداری است و میان دو طرف در این زمینه هماهنگی وجود دارد.
در همین راستا روزنامه «الجمهوریه» به نقل از منابع وابسته به «التیار الوطنی الحر» (جریان وابسته به رئیس‌جمهور لبنان) نوشت: میان ما و نصرالله در این پرونده اتفاق‌نظر وجود دارد.
این منابع تأکید کردند، سران جریان آزاد ملی قبل از انتخابات پارلمانی و نیز طی دیدار «جبران باسیل» وزیر خارجه (و رئیس جریان ملی آزاد) با نصرالله اطلاع‌ داشته پرونده فساد از اولویت‌های حزب‌الله است؛ «پیشتر بویژه قبل از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور، اختلاف‌نظرهایی میان دو طرف (جریان ملی آزاد و حزب‌الله) درباره اولویت‌ها وجود داشت اما امروز هماهنگی در این رابطه بسیار پررنگ است و دیدار اخیر میان باسیل و نصرالله بر این هماهنگی افزود که عملی شدن آن در کابینه و پارلمان دیده خواهد شد.
نصرالله در سخنان خود گفت «می‌خواهیم مال دزدیده شده بازگردد و مال کنونی دزدیده نشود»، منابع مذکور بر اساس این گفته اعلام کردند کار در زمینه مقابله با فساد در دو زمینه خواهد بود: پیگیری فسادهای قدیمی و مقابله با فسادهای جدید.
دبیرکل حزب‌الله همچنین تصریح کرد، باید مشخص شود یازده میلیارد دلار از اموال مردم کجا رفته است.
منابع مذکور در همین راستا اعلام کردند، جریان آزاد ملی اولین طرفی بود که این پرونده یازده میلیارد دلار را چند سال پیش باز کرد و در حال پیگیری آن است.
الجمهوریه در گزارش دیگری نوشت، با تشکیل دولت جدید، حزب‌الله از مرحله برنامه‌ریزی برای مقابله با فساد وارد مرحله عمل شده است.«حسن ‌فضل‌الله» از نمایندگان فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (فراکسیون وابسته به حزب‌الله در پارلمان) در جلسات بررسی بیانیه وزارتی (طی هفته گذشته) به همین موضوع اشاره کرد و از عزم راسخ حزب‌الله برای مقابله با فساد خبر داد (جزئیات بیشتر).

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66172/دفاع-تمام-قد-حزب-رئیس‌جمهور-لبنان-از-عزم-حزب‌الله
بستن   چاپ