اخبار محرمانه
فتحی: گل که نمی‌توانم بزنم/ از استقلال گله دارم
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 00:54:21
اخبار محرمانه - مدیرعامل باشگاه استقلال پیرامون اتفاقات رخ داده طی روزهای اخیر در تمرینات این تیم به صحبت پرداخت.
به گزارش مشرق ، استقلال طی یکی دو روز اخیر به دلیل حواشی ایجادشده، مصاحبه‌های بازیکنان، اختلاف خطیر و شفر و شکست مقابل تراکتورسازی در کانون توجه قرار گرفته و بدون شک تنها کسی که می‌تواند پیرامون این حواشی به صورت شفاف صحبت کند، کسی به جز مدیرعامل باشگاه استقلال نیست امیرحسین فتحی در گفت‌وگویی صریح و بی‌پرده در خصوص اتفاقات رخ‌داده صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل استقلال علیه فضای مجازی
ابتدا از شرایط استقلال صحبت کنید و مشکلاتی که به نظر هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنید.
من مرتب با همکاران پیرامون مشکلات باشگاه صحبت می‌کنم و با اعضای هیأت مدیره نیز جلسات مختلفی داشتیم، درست مثل دیشب که جلسه ما حدود 5 ساعت طول کشید. شاید بارها در روز تلفنی با همکارانمان در هیأت مدیره صحبت کنم و مرتب جلسات پیاپی برگزار می‌کنیم تا مشکلات حل شود، اما قبلاً هم گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم؛ هواداران و بازیکنان هم بدانند خوب است، امروزه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور متفاوت‌تر از گذشته است. ما باید توقعاتمان منطقی و معقول باشد. منِ مسئول و مدیرعامل مثل سال گذشته از نظر اقتصادی نیستم، چون شرایط در کل کشور تغییر کرده است. امروز مشکلات اقتصادی دست به گریبان جامعه ما است و باید این موضوع مدیریت شود. هوادار استقلال باید مشکلات ما را درک کند. بازیکن هم همین شرایط را دارد. هیچ مدیرعاملی دوست ندارد تیمش در زمین نامناسب تمرین کند. هیچ مدیرعاملی دوست ندارد تیمش شرایط مطلوبی نداشته باشد و هیچ باشگاهی هم دوست ندارد پرداختی‌اش به بازیکنان عقب باشد. بازیکن و هوادار فکر نکند پول در حساب باشگاه هست و به آنها پرداخت نمی‌شود، لذا با همه مشکلاتی که فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتر و ما درگیر آن هستیم، به فکر حل مشکلات هستیم. تأکید می‌کنم شرایط ما روزبه روز بهتر خواهد شد و ما مشکلات را حل خواهیم کرد.
آیا واقعاً جلسات مدیران استقلال مثل جلسات دورهمی که فکر می‌کنند هست یا خیر؟
ما در جلسه هیأت مدیره صحبت‌ها و راهکارهای خوبی ارائه کردیم. عمده‌ترین مسئله جلسه هیأت مدیره مشکلات مالی بود که روی آن تأکید کردم. باشگاه مشکلات مالی زیادی دارد. من میراث‌دار این مجموعه هستم، قبل از من هم بوده‌اند و بعد از من هم خواهند بود. مطمئناً جلسات ما دور همی نیست، من به اعضای هیأت مدیره مطلبی را گفتم که از امروز اولویت ما حل مسائل و مشکلات مالی است که خوشبختانه همگی آنها هم قبول کردند. ما صحبت کردیم که بعد از حل مشکلات مالی در مقطع فعلی، به سراغ مشکلات دیگر برویم. این بحرانی هم که به آن اشاره کردم فقط مختص به استقلال نخواهد بود، لذا راهکارهای مناسبی ارائه شد که ان‌شاءالله به زودی خروجی این راهکارها را می‌بینید.
به اتفاقات تمرین روز گذشته اشاره کنید. ظاهراً بازیکنان نگران نقد نشدن حواله‌هایی که به آنها دادید، بودند.
حقیقت ماجرا این است که من از تیمم گله دارم. وقتی در اتاق من باز است و بازیکنان می‌توانند راحت نزد من بیایند، چرا باید چنین مسائلی مطرح شود؟ من 8 روز پیش قبل از بازی با پیکان در اردوی تیم حضور داشتم و بازیکنان همین مشکلاتی که در مصاحبه‌ها عنوان کردند به من گفته بودند. تعجب می‌کنم وقتی به آنها قول دادم که مسائل به زودی حل می‌شود، چطور دوباره این مشکلات بازگو شده است؟ شب قبل از بازی با پیکان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، مهدی رحمتی و خیلی دیگر از بازیکنان همین صحبت‌ها را با من مطرح کرده بودند و به آنها گفتم من پیگیر حواله‌های بازیکنان هستم و الان هم می‌گویم؛ قطعاً این حواله‌ها پول خواهد شد و درصد قابل توجهی از قرارداد آنها پرداخت می‌شود. این دین باشگاه به بازیکنان است و طی چند روز آینده مشکل حل می‌شود، ولی برای خودم سوال است که وقتی من چهره به چهره با بازیکنان حرف زده‌ام و می‌توانم آنها را ببینم، چگونه این صحبت‌ها به مطبوعات کشیده شده است؟ مگر آنکه چیزی پشت پرده باشد که من از آن بی‌اطلاع باشم.
پس بازیکنان خیالشان راحت باشد که مطالباتشان پرداخت می‌شود؟
حواله‌هایی دست بازیکنان است که مربوط به اسپانسر باشگاه است، ولی طرف اصلی بازیکنان ما هستیم. آنها با ما قرارداد بستند و ما موظفیم که پولشان را بدهیم. مطمئناً ظرف این چند روز مشکلات بچه‌ها حل خواهد شد و باشگاه تا جایی که بتواند امکانات مطلوب را در اختیارشان قرار خواهد داد.
در مورد زمین تمرین چطور؟ خیلی از حواشی به خاطر همین زمین تمرین به وجود آمد.
بازهم می‌گویم؛ زمین تمرین فقط مشکل ما نیست، آیا به نظر شما زمین شماره یک استادیوم آزادی با چندمین زمین ورزشگاه‌های امارات برابری می‌کند؟ اگر ما به زمین پژوهشکده صنعت نفت آمدیم، به درخواست خود شفر بوده است. وگرنه من زمین پژوهشگاه را از کجا می‌شناختم؟ زمانی که ما در کوران مسابقات بودیم و در زمین نوبنیاد تمرین می‌کردیم، خود شفر با درخواست کتبی از ما خواست که زمین پژوهشکده را اجاره کنیم. ما هم قراردادش را بستیم. چطور آن موقع زمین خوب بود؟ نظر سرمربی این بوده که زمین دیگری می‌خواهد و من همیشه به او احترام گذاشتم، الان هم در تلاش هستیم زمین دیگری در اختیار بگیریم تا به صورت میانگین برنامه تمرینات را تغییر بدهیم. فقط سوالم این است که چرا آن زمانی که درخواست زمین تمرین کردم، نگفتند زمین پژوهشکده دوش ندارد؟ الان هم همه توانم را گذاشته‌ام تا ظرف این چند روزه یک زمین خوب در اختیار بگیریم. نکته جالبی به شما بگویم.
چه نکته‌ای؟
شب قبل از بازی با پیکان که در اردو بودم خود پژمان منتظری به من گفت آقای فتحی! می‌دانم زمین در جیب شما نیست. شما می‌دانید که در تهران فقر زمین داریم. اینجا اسپایر قطر نیست که 13 زمین داشته باشد. با این حال با مقامات بلندپایه‌ای مذاکره کردیم که یک زمین خوب در اختیار تیم بگذاریم.
شما این صحبت‌ها را کردید، ولی بازیکنان هم گلایه‌هایی داشتند، به طور مثال بازیکنان روز گذشته در صحبت‌هایشان به معاونان باشگاه اشاره کردند و می‌گفتند استقلال چندین و چند معاون دارد، اما خروجی کار آنها مشخص نیست. نظر شما در این مورد چیست.
من صحبت‌ها را شنیدم. اولاً که باید بگویم باشگاه یک چارتی دارد و اگر معاون کم یا زیاد دارد به کسی ارتباط ندارد. این موضوعات نه به بازیکنان ارتباط دارد و نه به دیگران. بازیکن مطالباتی دارد که باید برابر مقررات نسبت به پرداخت آنها اقدام کنیم و باید در چارچوب وظایفش عمل کند.
اما ظاهراً در مورد اردوی ترکیه هم گلایه‌هایی صورت گرفته، نظر شما چیست؟
اگر تیم استقلال به اردوی ترکیه رفته، نه اردوگاهش مال من بوده و نه کمپی که تیم به آنجا رفته است. کمپ ما قطر بوده و بنا به دلایلی که خود بازیکنان می‌دانند، نشد که به قطر برویم. ما بابت قطر جریمه دادیم و خیلی از بلیت‌ها هم کنسل شد.
چرا شفاف پیرامون این موضوع به بازیکنان توضیح نمی‌دهید؟
ما از نیم فصل به فکر کمپ قطر بودیم و نماینده‌مان را چند روز قبل به کشور قطر فرستادیم تا همه چیز را کنترل کند. ما بلیت گرفته بودیم، ولی تمرین تیم تعطیل شد و بازیکنان تمرین را تحریم کردند و بلیت‌های باشگاه سوخت. ما به آنها گفتیم دوشنبه به اردو بروید که همین کشمکش نرفتن تیم و تحریم تمرین، باعث شد ما در قطر به هتل میلینیوم جریمه بدهیم و بعد از روز پنجم قرار شد تیم به قطر برود، اما دیگر نه هتل ما را قبول می‌کرد و نه کمپی که رزرو کرده بودیم. به همین دلیل مجبور شدیم اردوی قطر را لغو کنیم. در آن شرایط در تهران هوا مناسب نبود و من با شفر صحبت کردم و به او گفتم که اردوی ترکیه، اردوی تیم فوتبال سایپا است که آنها آن را لغو کرده‌اند. خود آقای دایی بنا بر دلایلی نخواست که تیمش به این اردو برود و من پیشنهاد کردم که تیم به این اردو برود که شفر هم استقبال کرد. به نظر شما ما باید چه کار می‌کردیم؟ ضمن آنکه آن‌جایی که قرار بود تیم برود یک کمپ بود، هتل و هالیدی که نبود. آنجا قطعاً توریست نمی‌رود و همه برای تمرین می‌روند ضمن آنکه هوای تهران هم هوای سردی بود. تازه هوای ترکیه از تهران 10 درجه بهتر بود. در مجموع اردو خوب یا بد با نظر باشگاه و تأیید سرمربی برگزار شد. من نه به ترکیه رفتم و نه آنجا را دیده‌ام. اخبار را از طریق افرادی که آنجا بودند پیگیری می‌کردم. البته مسائل حاشیه‌ای هم وجود داشت که منکر آن نیستم، چون پول کمی دیر و زود شد، ولی تمام امکانات و تصمیم‌گیری در مورد اردوی ترکیه را کادر فنی تأیید کرده بود.
به شکست استقلال مقابل تراکتورسازی برسیم، خیلی از طرفداران بابت این موضوع نگران شدند، آیا شب گذشته در این مورد صحبتی شد یا نه؟
یک طرف فوتبال باخت است و یک طرفش برد. قرار نیست یک تیم همه بازی‌ها را ببرد. ما هم دوست داریم استقلال برنده شود، همان‌طور که تراکتورسازی دوست داشت برنده شود. از روزی که در باشگاه مسئولیت گرفتم، حتی در بدترین شرایط همه تلاشم را انجام دادم، تلاش من چه بوده؟ تأمین کردن نظرات سرمربی. من در محدودترین زمان تمام بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کردم. شفر تبریزی را خواست و نیاز نیست سختی‌های جذب این بازیکن را اشاره کنم. هنوز هم درگیر مشکلات پرداخت مطالبات ذوب‌آهن هستیم. سرمربی تیم درخواست الحاجی گرو و نویمایر را کرد که در کمترین زمان این کار را کردیم. وقتی نیم فصل تمام شد، حس کردیم دو خارجی ما نمی‌توانند نیازهای سرمربی را برآورده کنند و بدون کوچک‌ترین دردسری آنها را از تیم جدا کردیم. در نیم فصل هم که زمان بسیار سختی پیش رویمان بود، سه بازیکن خارجی و امید نورافکن را جذب کردیم. این کارهایی بود که من می‌توانستم انجام دهم. من که نمی‌توانم بازی کنم و گل بزنم! من نمی‌توانم در خط دفاع باشم و گل نخورم‌. وظیفه یک مدیرعامل چیست؟ درخواست‌های کادر فنی را اجرا کند که ما این کار را کردیم، البته قطعاً ما ایراداتی داریم و بدون عیب نیستیم. ولی باید بدون حب و بغض اگر اشتباهی کردیم، این را بگوییم‌. ‌اینکه شما فکر کنید باشگاه کوتاهی کرده اشتباه است‌. شفر زحماتش را کشیده و بازیکنان هم همین‌طور، به هر حال آنها باخته‌اند و این هم جزئی از فوتبال است. هوادارانمان ناراحت نباشند و مطمئناً در هفته‌های آینده اتفاقات بهتری خواهد افتاد. ما یک بازی در نیم فصل بردیم و یک بازی باختیم. پرسپولیس هم از دو بازی یک بازی را برده و یک بازی را باخته. سپاهان هم از دو بازی یک مساوی دارد، ما در بازی با تراکتورسازی مستحق شکست نبودیم و امیدواریم روزهای بهتری را ببینیم.
اتفاقاتی هم ظاهراً در فرودگاه تبریز و بازگشت تیم به تهران رخ داده است. از طرفی راه ندادن بازیکنان به سالن وزنه و همزمانی تمرین با تمرین یک تیم دیگر مشکلاتی را به وجود آورده که نمی‌شود در این موارد از شما سوال نپرسید.
من تمام اخبار باشگاه را رصد می‌کنم و کوچک‌ترین مطلبی از چشم من نخواهد گذشت. ممکن است در باشگاه معاونان من حرفی بزنند اما تصمیم‌گیرنده نهایی من هستم. در هیأت مدیره هم صحبت‌هایی مطرح می‌شود که این اختیار به من داده شده که همه آن موارد را پیگیری کنم. وقتی مشکلات تیم در سفر به تبریز را شنیدم، بلافاصله اقدام کرده و خواستم که سرپرست و پزشک تیم به باشگاه مراجعه کنند. عناصر دیگری هم در این خصوص ذی‌ربط بودند که آنها را هم به باشگاه فرا خواندم. هر کسی در این قضایا مقصر باشد من با او برخورد می‌کنم. بنده به عنوان متولی باشگاه، موفقیت استقلال را می‌خواهم و از مواضع استقلال دفاع می‌کنم و کوتاه نخواهم آمد. اگر معاون باشگاه تخلف کرده، با او برخورد می‌کنم. اگر سرپرست تیم هم تخلف کرده، با او هم این کار را می‌کنم. اگر آقای حاجی‌لو مشکلی درست کرده باشد یا پزشک تیم اشتباهی مرتکب شده و در کار سرپرست دخالتی کرده با او برخورد خواهم کرد. ما می‌خواهیم دست به دست هم بدهیم که تیم با آرامش روحی و روانی عازم مسافرت شود. ما باید همه امکانات را فراهم کنیم و اینکه بازیکن برود پشت در سالن وزنه و او را راه ندهند، خوب نیست. این مشکلات از نظر من قابل قبول نیست و همین‌جا اعلام می‌کنم؛ هر شخصی در هر مسئولیتی دچار اشتباه شود، با او برخورد می‌کنم. با هیچ کس در این باشگاه پیمان اخوت نبسته‌ام و با هر شخصی از وظایفش کوتاهی کند با او برخورد خواهم کرد.
مهم‌ترین مسائل این روزهای استقلال اختلاف بین سرمربی و معاون باشگاه است. هواداران باشگاه هم خواسته‌اند که این دو اختلافات را کنار بگذارند، ولی واکنش شما در این باره چیست؟
همیشه حرف دلم را به هواداران زده‌ام، ممکن است در خانواده 4 نفره حتی سر غذای روز جمعه با هم به اختلاف بخوریم. اینها همه طبیعی است. در کار گروهی اختلاف سلیقه وجود دارد. خطیر، مباشری، شفر و همه ارکان باشگاه باید در جهت منافع استقلال قدم بزنند. من در این هفته هم از شفر و هم از خطیر خواهم خواست که روبه‌روی هم بنشینند و مشکلات را حل کنند.
یکی از ناهنجاری‌های باشگاه استقلال طی 3-2 سال اخیر فعالیت مسئولان باشگاه در صفحات مجازی است که از زمان معاون سابق باب شد و به این دوره هم رسیده است. دیدید که پست‌های حساسی علیه یکدیگر منتشر شد و همین موضوع حاشیه را به تیم منتقل کرد. حالا تصمیم شما برای جلوگیری از حواشی این‌چنینی چیست؟ ‌
همانطور که از بازیکنان گله می‌کنم که چطور صحبت‌های درون خانواده را به بیرون منتقل کردند، همان‌طور هم اعلام می‌کنم؛ معاونین باشگاه، سرپرست و اعضای کادر فنی هیچ‌کدامشان حق ندارند در صفحات شخصی در مورد باشگاه استقلال صحبت کنند. ارکان باشگاه می‌توانند در صفحات شخصی خود در مورد ولنتاین، شب عید، هوای خوب تهران و… هر چیزی دلشان می‌خواهد بنویسند. اینجا نظام دیکتاتوری نداریم و من نمی‌توانم آنها را بابت مسائل شخصی منع کنم، اما در مورد باشگاه هیچ کس حق ندارد اظهارنظری داشته باشد و این صحبت من کاملاً رسمی است. ‌هر کدام از این دوستان پست یا استوری بدون هماهنگی بگذارند با آنها برخورد خواهم کرد و روی این موضوع قویاً تأکید دارم.
یکی از مشکلاتی که شما این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، عدم پرداخت مطالبات‌تان از سوی باشگاه ترابزون ترکیه است. چرا این باشگاه پول استقلال را نمی‌دهد؟
‌ما حدود 500 هزار دلار از سهم حضور بازیکنانمان در جام جهانی را از فیفا می‌خواهیم. از سوی دیگر قرار بود این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال و سپس باشگاه استقلال واریز شود که نشد. 400 هزار دلار طلب ما از باشگاه ترکیه‌ای باقی مانده و 6 ماه رایزنی و صحبت کردیم که این پول به حساب ما واریز شود، نه من، بلکه سفیر محترم ایران در آنکارا، سرکنسول ایران در ترابزون، وزیر محترم ورزش و تشریفات ریاست جمهوری همه برای دریافت پول ما اقدام کردند که این رقم مسالمت‌آمیز به حساب استقلال واریز شود، باشگاه ترکیه‌ای هم هیچ وقت نگفت من این پول را نمی‌دهم. این باشگاه با ورشکستگی مواجه شده و حتی نماینده سفارت ایران مطالب رسانه‌های این کشور را در این زمینه برای ما فرستاده است. با این حال برای آنکه به پول‌مان برسیم، قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در این راستا هم به فیفا شکایت کرده‌ایم تا حق باشگاه استقلال ضایع نشود.
در مورد سوپرجام چطور؟ بازهم تأکید می‌کنید که معامله‌ای با فدراسیون صورت نگرفته است؟
واقعاً همین‌طور است. نه در شأن ما و نه در شأن فدراسیون است که در این مورد معامله کند. یک نفر تا به حال با من صحبت نکرده که اگر سوپرجام را پیگیری کنید فلان می‌شود. این مسائل ساخته ذهن افراد بیماری است که در فضای مجازی به دنبال جمع کردن فالوور هستند. ما به دنبال این حرف‌ها نیستیم و بدون جو رسانه‌ای، تبلیغات، شوآف و ملتهب کردن فضا، به دنبال پیگیری بحث سوپرجام هستیم و منتظر می‌مانیم تا دادگاه حکمیت رای خود را صادر کند. هر رایی هم که دادگاه CAS بدهد برای ما قابل احترام و فصل‌الخطاب است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66265/فتحی--گل-که-نمی‌توانم-بزنم--از-استقلال-گله-دارم
بستن   چاپ