اخبار محرمانه
حرف روز/ گام دوم با توان جوانی
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 11:46:26
اخبار محرمانه - بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان مانیفست انقلاب اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی دانست که نقشه راه انقلاب اسلامی به حساب می‌آید و تمسک به آن می‌تواند چراغ راه آینده کشور باشد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت : بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان مانیفست انقلاب اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی دانست که نقشه راه انقلاب اسلامی به حساب می‌آید و تمسک به آن می‌تواند چراغ راه آینده کشور باشد. مخاطبان اصلی این بیانیه همان‌طور که با صراحت در آن اشاره شده، جوانان ایران‌زمین‌ هستند که آینده روشن نظام اسلامی به دست آنان محقق شده و تداوم راه طی شده به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی از سوی ایشان دنبال خواهد شد.
اعتماد به جوانان را باید در مبانی نظری و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان دنبال کرد. نگاهی که جوانان را شایسته پرچمداری تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در دهه‌های آتی می‌داند. این اعتماد محصول تفکری نو در معظم‌له نیست و ایشان سالیان متمادی است که به روش‌های گوناگون بر این حقیقت تأکید دارند. به واقع، رهبر معظم انقلاب اسلامی را می‌توان یکی از منادیان شعار جوان‌گرایی در مدیریت کشور دانست. معظم‌له در این عرصه پیشگام بوده و این رویکرد را می‌توان در انتصابات سالهای اخیر ایشان نیز مشاهده کرد.
اعتماد به جوانان برآمده از ویژگی‌هایی است که در ذات جوانی نهفته است و این تنها مختص جوانان مؤمن انقلابی مسلمان نیست. به همین دلیل،‌ رهبر حکیم انقلاب اسلامی حتی در تحولات جهانی نیز نگاه به جوانان دارند و آنان را مبدأ تحول و تکاپو در سطح بین‌المللی می‌بینند. نامه‌نگاری تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی برآمده از همین نگاه است.
یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جوانی نشاطی است که محصول انرژی بالا، سلامت جسم و روح، قدرت و شجاعت، جرئت و ریسک‌پذیری و امید به آینده در دوران جوانی است. همین ویژگی و خصلت است که در عرصه پیشرفت و آبادانی کشور می‌تواند به کار آید و کشور را چند گام به جلو براند.
ملاحظه دیگر در زمینه جوانی، نسبت میان جوانی و خلاقیت و نوآوری است. جوانان در اوج آمادگی برای نوآوری و ابتکار به سر می‌برند و این همان مؤلفه ارزشمندی است که نظام اسلامی در دهه پنجم حیات خود به آن نیازمند است. خلاقیت در جوانی آنگاه که با پشتکار و تلاش همه‌جانبه که آن هم در جوانان بیش از دیگران یافت می‌شود، همراه شود و آنگاه که علم و دانش و تفکر نیز به کمک آید، می‌تواند به مثابه موتور محرکی برای تحول کشور عمل کرده و عقب‌ماندگی‌های چندین دههای کشور را جبران کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66470/حرف-روز--گام-دوم-با-توان-جوانی
بستن   چاپ