اخبار محرمانه
حزب گاندی استقبال گرم از بن‌سلمان را محکوم کرد
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 18:06:05
اخبار محرمانه - فارس / در ادامه اعتراضات به سفر ولیعهد سعودی به دهلی نو، حزب کنگره هند استقبال نخست وزیر این کشور از بن سلمان در فرودگاه را محکوم کرد.
خبرگزاری «ایندیا اکپرس» نوشت، روز چهارشنبه «راندیپ سورجوالا» سخنگوی حزب «کنگره» هند با اشاره به تصویر درآغوش کشیده شدن بن‌سلمان توسط «نارندرا مودی» در حساب توییتری خود، نوشت نخست وزیر با این کار پروتکل استقبال را نقض کرد و از کسی استقبال گرم به عمل آورد که قرارداد 20 میلیارد دلاری با پاکستان می‌بندد و تلاش‌های ضدترور پاکستان را می‌ستاید. آیا این رسم یاد کردن از شهدای «پول‌واما» است.
حزب کنگره هند یکی از احزاب پرطرفدار این کشور به رهبری «راهول گاندی» است. این حزب در زمان سکان‌داری «مهاتما گاندی» توانست هند را از چنگ استعمار انگلیس رها کند.
پنجشنبه هفته گذشته یک گروه تروریستی طی حمله انتحاری به اتوبوس حامل ماموران پلیس شبه‌نظامی هند در منطقه تحت مناقشه «کشمیر»، ده‌ها نفر را کشتند. مناقشه بر سر کشمیر از 1947 با استقلال پاکستان از هند ادامه دارد.
به نوشته پایگاه اینترنتی «یورو نیوز»، یک فرمانده ارشد ارتش هند، سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان (آی‌اس‌آی) را به ایفای نقش در انفجار مرگبار منطقه کشمیر متهم کرد.
«اسلام آباد» این حمله انتحاری را محکوم و ایفای نقش پاکستان در آن را به شدت رد کرد.
سفر دوره‌ای بن سلمان به شرق آسیا از روز یکشنبه آغاز شده و وی در بدو این سفر به پاکستان سفر کرد. اقامت وی در پاکستان دو روز به طول انجامید. بن‌سلمان پس از هند به کشورهای مالزی، اندونزی و چین سفر خواهد کرد.
روز سه‌شنبه، صدها نفر در خیابان‌های منطقه «لداخ» واقع در کشمیر علیه سفر «بن سلمان» ولیعهد سعودی به خیابان‌ها آمدند. سازمان دانشجویان مسلمان هند نیز با انتشار تصاویری از تظاهرات علیه سفر بن سلمان به دهلی نو، از حکومت عربستان به عنوان حامی تروریسم و افراطی گری وهابیسم یاد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/66891/حزب-گاندی-استقبال-گرم-از-بن‌سلمان-را-محکوم-کرد
بستن   چاپ