اخبار محرمانه
واکنش ایرانی مقیم آمریکا به اظهارات روحانی درباره قیمت گوشت!
پنجشنبه 2 اسفند 1397 - 01:36:14
اخبار محرمانه - آخرین خبر / امام جمعه‌ی بندرعباس به حسن روحانی اعتراض کرده و گفته مردم از انقلاب‌شان راضی‌اند اما باید مشکلات سفره‌ی مردم را حل کنیم. کشاورزان در شدائد و شرایط سختی اند. بانک‌ها کارشان را فلج کردند. مشکل مردم را حل کنیم. مردم نان ندارند. یک علی‌برکت‌الله هم برای سفره‌ی مردم بگویید.
جناب رئیس‌جمهور با در نوردیدن مرزهای جدیدی در علم اقتصاد گفته علت قاچاق از کشور ارزانی کالاهاست، نه گرانی. وقتی جنس‌تان ارزان است قاچاق می‌شود، اگر گران باشد که قاچاق نمی‌شود. گازوئیل و بنزین و گوشت که ارزان‌اند قاچاق می‌شوند. بنزین که 1000 تومان است قاچاق می‌شود چون در ترکیه 10 هزار تومان و در آن کشور همسایه 8 هزار تومان است. همین کربلای مستحب را شما بروید ببینید گوشت چند است. کاری ندارد، یک سری به قصابی بزنید و ببینید گوشت چند دلار است و به پول ایران محاسبه کنید ببینید چقدر می‌شود!
براستی دهان انسان از این همه........ باز می‌ماند! ارزش پول ملی را یک چهارم کرده‌ای، قیمت کالاها افسارگسیخته بالا می‌رود و دولت فشل و .....امور را رها کرده، بعد منت سر ملت و منتقدت می‌گذاری که در کشور نسبت به کشورهای همسایه ارزانی‌ست و دلیل قاچاق سوخت و کالا به خارج همین ارزانی‌هاست!
بنده دیروز در امریکا گوشت خریدم. فروشنده‌ای 500 کیلومتر از شیکاگو به جاده زد و به شهر ما آمد و گوشت‌هایی که سفارش داده بودیم را آورد. گوشت گوسفند پوندی 6 دلار آب خورد که با دلارِ 12500 تومانیِ دست‌رنجِ شما می‌شود کیلویی 165 هزار تومان اما شما نمی‌توانید منت بگذارید که گوشت در ایران زیر 165 تومان است پس نسبت به امریکا ارزانی داریم!
باید اینقدر عقل داشته باشید که اولاً بفهمید خودتان مسبب به فنا دادنِ ارزش پول ملی بوده‌اید. ثانیاً کسی که در امریکا گوشت را کیلویی 165 هزار تومان می‌خرد، دارد به دلار حقوق می‌گیرد نه به تومان! شهری که من در آن زندگی می‌کنم، هر فرد مالیاتش را که پرداخت، بطور متوسط ماهی 3200 دلار (معادل 40 میلیون تومان) درآمد دارد که با صرف کل این حقوق می‌شود بالای 240 کیلو گوشت خرید! تازه این قیمت گوشت حلالی است که از شهر دیگر می‌آید. امریکایی‌ها گوشت گاو و گوسفند را با کمتر از این قیمت هم می‌توانند تهیه کنند و جالب‌تر آنکه قیمت گوشت نسبت به سال گذشته فقط یکی دو درصد بالا رفته! (آمار به نقل از وزارت کشاورزی امریکا)
آیا با وضعی که شما برای ملت پدید آورده‌اید، با صرف کل یک حقوق متوسط ماهیانه در مملکت، 240 کیلو گوشت بماند، 50 کیلو گوشت می‌توان خرید؟! امریکا را رها کنید، در همان عراق و ترکیه حساب کنید مردم به تومان چقدر حقوق می‌گیرند، بعد دم از ارزانی گوشت در مملکت بزنید و منت‌اش را بگذارید!
سفره‌ی خانواده‌ها را قرار بود بزرگ کنید در حدی که به آن یارانه‌ی ناچیز 45 هزار تومانی احساس بی‌نیازی کنند. .......
📷 جدول پیوست: کاهش متوسط مقدار سالانه‌ی گوشت دام در سفره‌ی خانوارهای شهری از 56 کیلو در سال 1387 به 37 کیلو درسال 1396. سال 1397 چند کیلو؟
پی‌نوشت:‌ دقت کنید که 37 کیلو گوشت در سال برای هر خانواده یعنی تنها کمتر از 3 کیلو و 100 گرم در ماه برای کل یک خانواده‌ی شهرنشین! با همین دست‌فرمان که برویم، 10 سال بعد عمده‌ی مردم با گوشت خداحافظی می‌کنند و گوشت بعنوان یک غذای مصرفی به خاطره‌ها سپرده خواهد شد!
منبع: مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان مسلمان ایرانی🇮🇷 از امریکا🇺🇸

http://www.SecretNews.ir/fa/News/67050/واکنش-ایرانی-مقیم-آمریکا-به-اظهارات-روحانی-درباره-قیمت-گوشت!
بستن   چاپ