اخبار محرمانه
پنج زن خاص که خلبان هواپیمای جنگنده هستند+ تصاویر
پنجشنبه 2 اسفند 1397 - 09:26:55
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش ایلنا به نقل از پارسینه، پنج خلبان هواپیمای جنگنده زن از کشورهای امارات، افغانستان، مالزی و آمریکا به شرح زیر هستند:
مریم المنصوری

مریم المنصوری نخستین زن اماراتی است که درجه خلبانی را در نیروی هوایی امارات به دست آورده است. او پس از پایان تحصیلات دبیرستان با تصمیم شخصی به نیروهای مسلح امارات پیوست. خانواده اش از تمایل او برای خلبان شدن حمایت کردند. اما در آن برهه مجالی برای خلبان شدن زنان در امارات وجود نداشت. المنصوری ابتدا به مدت چند سال به استخدام عمومی نیروهای مسلح در آمد و پس از هموار شدن شرایط، به دانشکده خلبانی پیوست.
نیلوفر رحمانی

نیلوفر رحمانی متولد سال 1992 میلادی، نخستین خلبان زن در ارتش افغانستان است. او نخستین زن در نیروی هوایی افغانستان پس از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی است.
ایالات متحده آمریکا در سال 2018 به او حق پناهندگی سیاسی داد، نیلوفر با این که خانواده اش تهدید به قتل شده بودند، آموزش‌های خود را در افغانستان کامل کرد و برنده جایزه بین المللی شجاع‌ترین زن سال 2015 شد. نیلوفر رحمانی لقب زیباترین خلبان دنیا را دارد.
جامی جامیسون

او نخستین زن خلبان جنگنده اف-22 رپتور بود. متولد سال 1982 میلادی که در سال 2000 به آکادمی نیروهای مسلح پیوست و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته امنیت ملی و اقتصاد سیاسی در سال 2001 میلادی از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.
پاتریشیا یاب

اولین خلبان جنگنده‌های روسی میگ 29 در نیروی هوایی سلطنتی مالزی، در سال 2000 میلادی در رشته خلبانی فارغ التحصیل شد. آموزش‌های خود را در سال 2002 میلادی به پایان رساند و به مدت چهار سال به عنوان خلبان هواپیمای ایرماکشی MB_ 339 انتخاب شد و در نهایت پیشگام اسکادران شماره 17/19 کوانتان گردید.
کولونل کریستین ماو

او بالاترین درجه را در میان زنان خلبان جنگنده دارد و نخستین زنی بود که هواپیمای F_35 A. را به پرواز درآورد. او در سال 2011 در عملیات جنگی کونار افغانستان شرکت داشت و در حال حاضر معاون فرمانده گروه 33 عملیات پایگاه هوایی اگلین فلوریدا است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/67070/پنج-زن-خاص-که-خلبان-هواپیمای-جنگنده-هستند--تصاویر
بستن   چاپ