اخبار محرمانه
دفتر گوترش: اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت می کند
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 14:45:07
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه 'جروزالم پست' با اعلام این خبر، افزود که دفتر گوترش گزارشی را در این مورد برای ارائه در چهملین جلسه شواری حقوق بشر سازمان ملل آماده کرده است.
جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز آغاز و تا 22 مارس (2 فروردین) ادامه خواهد داشت.
این گزارش، رژیم صهیونیستی را متهم به ارائه سلاح، پول و مراقبت های پزشکی به گروه های تروریستی از جمله 'تحریر الشام' (جبهه النصره سابق) وابسته به شبکه 'القاعده' کرده تا این گروه ها موجب ایجاد وحشت در میان مردم سوریه شده و یک منطقه ورود ممنوع در مرزهای موسوم به آتش بس ایجاد کنند.
سازمان ملل همچنین گزارشی را در مورد دفن زباله های هسته ای توسط رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان اشغالی ارائه خواهد کرد.
در گزارش دفتر دبیر کل سازمان ملل با اشاره به این موضوع آمده است: جمهوری عربی سوریه اعلام کرد که اسرائیل به دفن زباله هسته ای دارای امواج رادیواکتیو در 20 ناحیه مختلف ادامه می دهد که این نواحی محل زندگی شهروندان سوری ساکن جولان اشغالی (مخصوصا نزدیک کوه جبل الشیخ) است.
بر اساس این گزارش، این اقدام سلامتی و جان مردم سوریه ساکن در جولان اشغالی را به خطر انداخته و موجب نقض جدی کنوانسیون چهارم ژنو شده است.
بر اساس گزارش دفتر گوترش، تصمیم اسرائیل برای اعمال قوانین، داشتن حوزه اختیارات و اداره جولان اشغالی سوریه باطل و بی اثر است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شش روزه 1967 میان اعراب و اسرائیل، بلندی های جولان که متعلق به کشور سوریه بود را اشغال کرد. سازمان ملل بارها خواهان بازگشت این مناطق اشغالی مخصوصا در جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل به سوریه شده است.
خاورم**3234**1651

http://www.SecretNews.ir/fa/News/68735/دفتر-گوترش--اسرائیل-از-گروه-های-تروریستی-حمایت-می-کند
بستن   چاپ