اخبار محرمانه
مدئا بنجامین: پس از بازگشت از ایران «اف‌بی‌آی» به سراغ ما آمد
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 01:46:01
اخبار محرمانه - رئیس گروه ضدجنگ «کد پینک» می‌گوید پس از بازگشت از ایران، مأموران اف‌بی‌آی به سراغ او رفته و تلاش کرده‌اند تا وی را از ارتباط با ایران بترسانند.
به گزارش مشرق ، « مدئا بنجامین » فعال ضدجنگ که اخیراً به ایران سفر کرده بود، روز یکشنبه در یک مصاحبه خبری گفت به محض بازگشت به آمریکا مأموران اداره فدرال تحقیقات آمریکا ( اف‌بی‌آی ) سراغ او رفته و تلاش کرده‌اند او را از صحبت با ایرانی‌ها بترسانند.
بنجامین که ریاست گروه موسوم به «کد پینک» را بر عهده دارد، در مصاحبه با پایگاه «ریل نتوورک نیوز» در مورد لحظه ورود به آمریکا پس از بازگشت از ایران، گفت: «نه تنها من و "ان رایت" (دیپلمات بازنشسته و از اعضای کد پینک) را به بازرسی ثانویه بردند، بلکه پس از آن مأموران اف‌بی‌آی به سراغ ما آمدند.»
در این زمینه:
عکس / برهم زدن سخنرانی پمپئو توسط یک زن
فعال ضد جنگ، سخنرانی «پامپئو» را به هم ریخت +فیلم
وی افزود: «آن‌ها پرونده‌ای از آنچه ما انجام داده بودیم همراه داشتند، که اغلب مطالب آن را از سایت خود ما برداشته بودند. آن‌ها اطلاعاتی در مورد تحریم‌های ایران، سیاست دولت ایالات متحده در قبال ایران، مسئله ثبت نام به عنوان عامل خارجی و صدور کیفرخواست علیه گروه‌های ایرانی را مطرح کردند تا ما را از صحبت با آن‌ها بترسانند. بله، این مشابه استقبال گرمی نبود که از ما در ایران شد.»
بنجامین به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرد، اما به نظر می‌رسد اشاره وی به صدور کیفرخواست علیه گروه‌های ایرانی، تحریم‌هایی باشد که چند هفته پیش علیه سازمان «افق نو» اعلام شد. واشنگتن چندین نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های این سازمان را نیز مورد بازجویی قرار داده و تلاش کرده تا آن‌ها را از شرکت در نشست‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، بازدارد.
وزارت دادگستری آمریکا دو ماه پیش هم «مرضیه هاشمی» از مجریان شبکه «پرس تی‌وی» را به عنوان «شاهد کلیدی» در یک پرونده نامشخص چندین روز بازداشت و بازجویی کرده بود.
بنجامین و گروه کد پینک که برای پایان دادن به جنگ‌های خارجی آمریکا و جلوگیری از وقوع درگیری‌های تازه تلاش می‌کنند، دو هفته پیش به ایران سفر کرده و با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم دیدار کردند. وی در بخشی از مصاحبه امروز خود، با اشاره به استقبال گرم ایرانی‌ها، در مورد آثار تحریم‌های آمریکا بر ایران گفت در حالی که قرار بود اقلام دارویی از تحریم مستثنا باشد، اما تحریم در عمل دسترسی به داروهای مربوط به برخی بیماری‌های خاص از جمله سرطان را دشوار کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/74391/مدئا-بنجامین--پس-از-بازگشت-از-ایران-«اف‌بی‌آی»-به-سراغ-ما-آمد
بستن   چاپ