اخبار محرمانه
هفت ماه تعلل دولت موجب میلیاردها دلار فساد و خسارت شد
شنبه 20 مرداد 1397 - 8:42:29 AM
اخبار محرمانه - عضو مرکزیت حزب کارگزاران تصریح کرد سیاست ارزی اشتباه دولت، موجب میلیاردها دلار خسارت به کشور شد.
به گزارش مشرق، سعید لیلاز در گفت‌وگو با آفتاب یزد گفت: این بسته جدید ارزی همان چیزی بود که من و بسیاری از اقتصاددانان از ابتدا پیشنهاد می‌کردیم. یعنی این اقدام را باید هفت ماه پیش انجام می‌دادند. در چند ماه گذشته به صورت بسیار عجیبی بازار آزاد انکار شده بود. به نظر من این بسته جدید یک بازگشت دیرهنگام به مسیر درست است.
او ادامه می‌دهد: من در فروردین ماه امسال به آقای دکتر جهانگیری نوشتم که تصمیمی را که می‌خواهید روز آخر بگیرید روز اول بگیرید و بسیار متاسفم که این تصمیم روز آخر گرفته شد و کشور میلیاردها دلار از دست داد که بخشی از آن فساد دولتی و بخشی دیگر فساد خصوصی بود. از ابتدا هم به پیامدهای آن تصمیم نادرست قبلی آگاه بودند.
لیلاز افزود: من دست‌اندرکاران تصمیمات اقتصادی و ارزی را که آن تصمیم غلط قبلی را گرفتند، متهم می‌کنم زیرا می‌دانستند نتیجه و پیامد آن تصمیم‌شان چیست و علیرغم علم به تبعات و رانت موجود در تصمیم قبلی در آن مسیر گام برداشتند. اصلاح‌طلب و اعتدالی و غیره هم ندارد. چون ما دائماً به مقامات گفته بودیم از آن تصمیم، قطعا دزدی و فساد خارج می‌شود و دیدیم که شد. در همین چند ماه چقدر اخبار فساد و رانت منتشر شد؟ چه تعداد مدیر دولتی به همین علت در حال حاضر بازداشت هستند؟!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/7495/هفت-ماه-تعلل-دولت-موجب-میلیاردها-دلار-فساد-و-خسارت-شد
بستن   چاپ