اخبار محرمانه
پمپئو با مدیران ارشد شرکت‌های نفتی بزرگ جهان دیدار می‌کند
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 00:09:14
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / پمپئو در تلاش برای افزایش میزان صادرات نفت خام آمریکا به آسیا و پیشبرد سیاست دولت ترامپ در انزوای ایران، با مدیران ارشد اجرایی شرکت‌های بزرگ نفتی جهان دیدار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه پیش از حضور در یک همایش، با مدیران ارشد اجرایی شرکت‌های بزرگ نفتی جهان پشت در‌های بسته دیدار می‌کند تا به منظور افزایش میزان صادرات نفت خام آمریکا به کشورهای آسیایی و پیشبرد سیاست دولت ترامپ برای انزوای ایران از آن‌ها کمک بگیرد.
رویترز این گزارش را به از مقامات دو شرکت نفتی که در جریان برنامه پمپئو قرار گرفته اند، منتشر کرده است.
این دیدار تلاشی جدید از سوی دولت ترامپ برای سلطه آمریکا بر بازار انرژی و پیشبرد اهداف سیاسی و دیپلماتیک این کشور از طریق افزایش صادرات نفت و گاز است.
این منابع همچنین اعلام کردند نقشه پمپئو این است که در این نشست، درباره راه های توسعه تسلط آمریکا بر بازارهای انرژی جهان، به ویژه در منطقه خاورمیانه، گفتگو کند. هدف نهایی آمریکا انزوای جمهوری اسلامی ایران از طریق استحکام روابط با کشورهای خاورمیانه است.
هنوز محل و زمان دقیق این دیدار مشخص نشده است.
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در همایش «IHS Markit’s CERAWeek» که بزرگترین گردهمایی سالانه صنایع نفت و گاز در این کشور محسوب می‌شود، شرکت کند. او همچنین قرار بود اواخر روز سه شنبه، با کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا نیز نشستی برگزار کند.
این گزارش می‌افزاید مدیران ارشد اجرایی از شرکت‌های شورون، توتال، رویال داچ‌شل، اکسیدنتال پترولیوم و کونوکو فیلیپس برای حضور در این نشست که قرار است پشت در‌های بسته برگزار شود، دعوت شده اند. نمایندگان برخی از این شرکت ها نیز قرار است در گردهمایی سالانه صنایع نفت و گاز آمریکا سخنرانی کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75321/پمپئو-با-مدیران-ارشد-شرکت‌های-نفتی-بزرگ-جهان-دیدار-می‌کند
بستن   چاپ