اخبار محرمانه
سوریه اظهارات سناتور آمریکایی در مورد جولان را محکوم کرد
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 00:09:43
اخبار محرمانه - فارس / وزارت خارجه سوریه اظهارات سناتور آمریکایی در خصوص بلندی‌های جولان اشغالی را شدیدا محکوم و تأکید کرد که جولان بخشی از خاک سوریه است.
وزارت امور خارجه سوریه اظهارات مداخله جویانه یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا در مورد جولان اشغالی را شدیدا محکوم کرد.
منبعی رسمی در وزارت خارجه سوریه سه‌شنبه (21 اسفند) گفت که اظهارات «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نشان دهنده «ذهنیت هژمونیک و قُـلدری دولت آمریکا و نگاهش به مسائل منطقه» است که از دریچه نگاه صهیونیست‌ها بوده و در راستای منافع آن‌هاست.
این منبع سوری گفت: «اظهارات گراهام نه‌ تنها نادیده گرفتن واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را نشان می‌دهد بلکه تازه‌ترین دلیل بر این مسئله است که ایالات متحده آمریکا، قانون بین‌المللی را تحقیر کرده و آن را به شکل آشکاری زیر پا می‌گذارد».
سناتور گراهام طی سفر دیروز خود (دوشنبه) به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان اشغالی دیدن کرد و از تلاش‌هایی در کنگره آمریکا با هدف به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم تل‌آویو بر این منطقه خبر داد.
وزارت خارجه سوریه در اعتراض به این اقدام سناتور آمریکایی تأکید کرد که همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه شماره 497 (سال 1981) تحت بند هفتم که مورد اجماع همه اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا است، بر تعلق جولان به سوریه و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارند.
بلندی‌های جولان اشغالی در جنوب غربی سوریه و بخشی از استان القنیطره است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 منطقه جولان را به اشغال خود درآورد و در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد.
سازمان ملل و شورای امنیت جولان را بخشی از خاک سوریه می‌دانند. با این حال از زمان پیروزی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 تلاش‌هایی برای به رسمیت شناخت حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر این منطقه صورت گرفته و اظهاراتی در این ارتباط از زبان مقام‌های صهیونیست و آمریکا شنیده شده است.
ترامپ چه قبل از پیروزی در انتخابات و چه بعد از آن، بارها از ضرورت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی سخن گفته است. او سال گذشته میلادی در اقدامی غیرقانونی، شهر قدس اشغالی را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت و بعد از چند ماه سفارت آمریکا را به این شهر انتقال داد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75330/سوریه-اظهارات-سناتور-آمریکایی-در-مورد-جولان-را-محکوم-کرد
بستن   چاپ