اخبار محرمانه
پاکستان موشک بومی دوربرد خود را آزمایش کرد
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 00:09:46
اخبار محرمانه - ایرنا / نیروی هوایی پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد، این کشور جدیدترین موشک بومی دوربرد با قابلیت شلیک از جنگنده JF-17 را با موفقیت آزمایش کرد.
رسانه های پاکستانی به نقل از بیانیه نیروی هوایی این کشور اعلام کردند، موشک دوربرد جدید توسط دانشمندان دفاعی پاکستان آماده و قابلیت شلیک از جنگنده جی اف 17 را دارد.
"انور مجاهد" فرمانده نیروی هوایی پاکستان شلیک موفقیت آمیز موشک دوربرد ساخت این کشور را تبریک و گفت، با این موفقیت اکنون جنگنده جی ایف-17 از توانائی کامل برای شلیک موشک دوربرد و منهدم کردن هر نوع هدف برخوردار شد.
آخرین آزمایش موشکی پاکستان مربوط به مهرماه امسال است. این کشور موشک بالستیک "غوری" را که قابلیت مجهز شدن به انواع سلاح و حمل کلاهک هسته‌ای را دارد با موفقیت آزمایش کرد. موشک غوری می‌تواند تا فاصله 1300 کیلومتری هدف خود را منهدم کند.
پاکستان در زمینه تولید موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به پیشرفت زیادی دست یافته است.
پاکستان انواع موشک کروز « بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می شوند و اخیرا پیشرفته ترین مدل موشک کروز تحت عنوان موشک کروز «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75331/پاکستان-موشک-بومی-دوربرد-خود-را-آزمایش-کرد
بستن   چاپ