اخبار محرمانه
ادعای پمپئو: صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 12:18:26
اخبار محرمانه - فارس / وزیرخارجه آمریکا شرکت‌های بزرگ نفتی را به همراهی با آمریکا علیه ایران، چین و روسیه فراخواند و گفت: ما قصد داریم که صادرات نفت ایران را هر چه سریعتر به صفر برسانیم.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از شرکت‌های نفتی خواست تا با افزایش صادرات نفت‌وگاز به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه جایگزینی این مواد از روسیه، ایران و چین کمک کنند.
رویترز روز سه شنبه به نقل از سه منبع آگاه در دو شرکت متفاوت گزارش داد، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با رؤسای بزرگ شرکت‌های بزرگ نفتی جهان دیدار کند و آنها را متقاعد کند که نفت بیشتری را به بازارهای آسیایی صادر کنند.
بنابر گزارش پایگاه ال. ام. تی، پامپئو در یک نشست با روسای شرکتهای بزرگ نفتی گفت که کشورهای یاد شده و دیگران تلاش می‌کردند تا از انرژی به عنوان سلاحی برای قدرت یافتن بر دیگر کشورها استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا در این مورد گفت: «برخی کشورها از انرژی خود برای پایان دادن به بدبختی (هایشان) استفاده می‌کنند و نه در جهت رفاهی که ما در غرب ترویج می‌دهیم.ما فقط انرژی از آمریکا صادر نمی‌کنیم. ما ساختار ارزش مالی خود را صادر می‌کنیم.»
آمریکا از سال گذشته با اعمال مجدد تحریم‌هایی علیه بخش نفت ایران، صادرات نفتی ایران را به حدود یک میلیون بشکه نفت در روز کاهش داده است
پامپئو افزود: «ما قصد داریم که صادرات نفت ایران را هر چه سریعتر به صفر برسانیم.»
دولت ترامپ تولید انرژی آمریکا را به حداکثر رسانده است و از سران دیگر کشورها می‌خواهد در این بخش از آمریکا خرید کنند.
رؤسای شرکت‌های بزرگ از جمله شورو، توتال، رویال داچ‌شل، کنکوفیلیپس، و اکسیدنتال پترولیوم، برای جلسه پشت درهای بسته با پمپئو دعوت شده‌ بودند.
پامپئو هم نتوانست خشم خود را از رابطه خوب ایران و عراق پنهان کند
همانطور که دو روز پیش «برایان هوک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در واکنش به سفر روحانی به بغداد در اظهاراتی توهین‌آمیز به مردم عراق، مدعی شد که ایران می‌خواهد عراق را «به یک استان خود» بدل کند، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مشابه، ادعا کرده که ایران تلاش می‌کند عراق را به یک «دولت خراجگزار» تبدیل کند.
وی شب گذشته در «هیوستون» در کنفرانس انرژی «سراویک» (CERAWeek) در حالی که در مورد انرژی و سیاست خارجی صحبت می‌کرد، به رابطه ایران و عراق هم گریزی زد و ادعا کرد که تهران در حال سوء استفاده از بغداد است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایران از صادرات انرژی برای اعمال نفوذ در سرتاسر خاورمیانه استفاده می‌کند، که امروز برجسته‌ترین نمونه آن در عراق است. در حالی که ایالات متحده برای عراقی مستقل و دارای حاکمیت تلاش می‌کند، ایران از انرژی خود استفاده می‌کند تا یک دولت خراجگزار ایجاد کند.»
پامپئو افزود: «ما در ماه‌های گذشته سخت تلاش کرده‌ایم تا صادرات نفت خام ایران به سرتاسر جهان را کاهش دهیم، تا سران ایران را متقاعد کنیم که به شهروندان خود و آنچه واقعا می‌خواهند توجه کنند، تا ریسک ترور و بی‌ثباتی در خاورمیانه را کاهش دهیم.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75430/ادعای-پمپئو--صادرات-نفت-ایران-را-به-صفر-می‌رسانیم
بستن   چاپ