اخبار محرمانه
نماینده مسلمان کنگره آمریکا علیه عربستان
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 12:23:38
اخبار محرمانه - ایسنا / نماینده مسلمان کنگره آمریکا تاکید کرد، عربستان همواره در رده بدترین ناقضان حقوق بشری در جهان قرار دارد و آمریکا این پادشاهی را با تسلیحاتی برای جنگ در یمن مسلح می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا در توییتی نوشت: عربستان همواره در رده بدترین ناقضان حقوق بشری در جهان قرار دارد و مسوول اشاعه قحطی و وبا در یمن است. با این حال هنوز اصلی‌ترین خریدار تسلیحات ساخت آمریکاست. چرا دونالد ترامپ مقابل فعالان حقوق بشری از تولیدکنندگان تسلیحات طرفداری می‌کند؟
اخیرا انتقاد قانونگذاران آمریکایی از دونالد ترامپ بابت تداوم حمایت از تلاش‌های جنگ‌طلبانه عربستان سعودی در یمن افزایش یافته است. این جنگ یمن را ویرانه کرده و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان را به وجود آورده است. مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته به لایحه‌ای برای پایان حمایت کشورشان از جنگ یمن رای مثبت دادند.
عربستان از سال 2015 ائتلافی از کشورها علیه حوثی‌های یمن را رهبری می‌کند. این کمپین نظامی، زیرساخت‌های یمن از جمله سیستم‌های بهداشت و درمان را از بین برده است و سازمان ملل از آن به عنوان بدترین فجایع انسانی در دوران مدرن یاد می‌کند.
توئیت ایلهان عمر در حمایت از توئیت رشیده طلیب، دیگر قانونگذار مسلمان کنگره بود. او در پیامی نوشت: "دونالد ترامپ حمایت مالی از لاکهید مارتین و سعودی‌ها برای موشک را به تامین مالی خدمات درمانی ترجیح می‌دهد."
این نمایندگان کنگره پیشتر هم علیه عربستان موضع‌گیری کرده بودند. ایلهان عمر پیشتر گفته بود: ما باید فروش سلاح به ناقضان حقوق بشری مثل عربستان را کنترل کنیم. زمانی که ساعت بی‌عدالتی باشم، از هیچ کشوری برای انتقاد هراسی ندارم، چه عربستان باشد، چه سومالی، چه کشور خودم!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75503/نماینده-مسلمان-کنگره-آمریکا-علیه-عربستان
بستن   چاپ