اخبار محرمانه
وزیر اطلاعات: شهادت عامل عزت، سربلندی و کرامت یک ملت است
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:28:11
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه شهادت عامل عزت، سربلندی و کرامت یک ملت است خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی برای مردم ایران عزت به ارمغان آورده، این عزت از رهگذر شهادت و به برکت خون شهدا حاصل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز (چهارشنبه) در ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای جامعه اطلاعاتی اظهار کرد: شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند و امروز هیچ کس تردیدی ندارد که کشور عزتش را از شهدا و به برکت خون آنها و فرهنگ شهادت دارد.
وی با بیان اینکه سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد، همواره می‌درخشد خاطرنشان کرد: این سخن بر اساس آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل بیت بر زبان جاری شده است. ملتی تن به ذلت می‌دهد که از مرگ بترسد. در این صورت قلدرها، زورگویان و دیکتاتورها با تهدید او به مرگ، او را تسلیم تصمیم و خواسته‌های خود می‌کنند.
وزیر اطلاعات افزود: وقتی ملتی مرگ خود را نیستی و نابودی به حساب بیاورد از آن می‌ترسد. این در حالیست که خداوند انسان را جاودانه گرا آفریده است؛ اسلام به ما می‌فهماند که مرگ در راه ارزش‌ها و آرمان‌ها نه نابودی بلکه پلکانی برای بقا و جاودانگی است. از نظر قرآن کریم مرگ یک مقوله وجودی است نه یک مقوله عدمی.
علوی تاکید کرد: وقتی نگاه انسان و یک ملت به مرگ نگاه رسیدن به جاودانگی باشد، نه تنها دیگر از مرگ نمی‌ترسد، بلکه با شوق به سمت بهترین نوع مرگ حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه بهترین نوع مرگ کشته شدن در راه رضای خدا و کسب رضای اوست، خاطرنشان کرد: انسان‌های آزاده همواره بر سر دوراهی‌ها مرگ را بر ذلت و ننگ ترجیح دادند. بر همین مبنا است که امام راحل فرمودند ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.
وزیر اطلاعات گفت: شهادت راز و رمز و عامل عزت، سربلندی و کرامت یک ملت است و اگر انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت به ارمغان آورده است، این عزت از رهگذر شهادت و به برکت خون شهدا بوده است. در همین راستا باید همواره قدردان این نعمت باشیم و در برابر خانواده شهدا دست ادب بر سینه بگذاریم و در ادامه دادن راه شهدا و پاسداری از ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم.
وی در پایان اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که ملت ایران و جوانان غیورش همچنان در این راه به پیروی از مقام معظم رهبری مدظله العالی ثابت قدم هستند و در مقابل توطئه ها و تهدیدات دشمنان ایستادگی می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75598/وزیر-اطلاعات--شهادت-عامل-عزت،-سربلندی-و-کرامت-یک-ملت-است
بستن   چاپ