اخبار محرمانه
سازمان «سیا» در حمله به سفارت کره‌شمالی دست داشت
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:33:13
اخبار محرمانه - مهر / تیم تحقیق و تفحص اسپانیا بر این باور است که سازمان «سیا» در حمله به سفارت کره‌شمالی دست داشته است.
به گزارش تلگراف، تیم تحقیق و تفحص اسپانیا بر این باور است که 2 مهاجمی که ماه گذشته به سفارت کره‌شمالی در «مادرید» حمله کرده و به گروگان گیری مبادرت ورزیده بودند، با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» ارتباط داشتند.
بر اساس اعلام این رسانه، هیچ کدام از 10 نفری که پس از حمله به سفارت کره‌شمالی دست و پای کارکنان را بسته و آن‌ها را کُتک زدند، تا کنون دستگیر نشده‌اند.
اما منابع آگاه به روزنامه اسپانیایی «ال پایست» (El Paísthat) گفته‌اند که می‌توانند هویت چند نفر از مهاجمان را از طریق ویدئوی ضبط شده مشخص کنند.
آنها در این باره اعلام کرده اند که دستگاه‌های اطلاعاتی اسپانیا 2 نفر از مهاجمان را در ارتباط با سازمان سیا آمریکا شناسایی کرده اند.
این درحالیست که 19 اسفند ماه سال جاری، نشریه اسپانیولی «El Confidencial» در گزارشی فاش کرد که احتمالاً نهادهای اطلاعاتی آمریکا پُشت پرده حمله ماه گذشته به سفارت کره شمالی در مادرید قرار دارند.
در گزارش نشریه اسپانیولی مذکور در این خصوص آمده بود: پلیس ملی اسپانیا و واحد اطلاعات خارجی مرکز اطلاعات مرکزی این کشور (CNI) در حال بررسی همه احتمالاتی هستند که ممکن است در این حادثه روی داده باشد. با این وجود منابع آگاه به این نشریه گفته اند که این امکان نیز وجود دارد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا همراه با همکاران خارجی دیگرشان در این حمله دست داشته باشند.
این در حالیست که منابع آگاه در وزارت خارجه اسپانیا چهارشنبه 8 اسفند ماه نیز اعلام کردند که سفارت کره شمالی در مادرید مورد حمله مهاجمین ناشناس قرار گرفته است.
بر اساس اعلام این رسانه، مهاجمین ناشناس پس از ورود به سفارت کره شمالی چشم و دهان کارکنان آن را بسته و پس از 4 ساعت به همراه رایانه‌های این مکان متواری شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75663/سازمان-«سیا»-در-حمله-به-سفارت-کره‌شمالی-دست-داشت
بستن   چاپ