اخبار محرمانه
کشته شدن 33 تروریست بوکوحرام در عملیات ارتش نیجر
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:35:40
اخبار محرمانه - ابنا / نیروهای ارتش نیجر سه شنبه شب در عملیاتی در جنوب شرقی این کشور 33 نفر از تروریست های بوکو حرام را کشتند.
وزارت دفاع نیجر سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد دست کم 33 تن از تروریست های بوکو حرام در عملیات نیروهای ارتش در منطقه دیفا در منتهی الیه جنوب شرقی این کشور نزدیک مرز نیجریه کشته شدند و تعداد زیادی سلاح و تجهیزات دیگر از آنها به دست آمد.
طبق این بیانیه، نیروهای ارتش نیجر در ادامه مبارزه خود با گروه تروریستی بوکو حرام، از شنبه گذشته عملیات گسترده پاکسازی را در منطقه دریاچه چاد، به اجرا گذاشته اند. این عملیات در پی حمله بوکو حرام به یک موضع نیروهای دفاعی و امنیتی در منطقه گسکرو Gueskérou انجام شد که در جریان آن 7 نیروی امنیتی کشته شدند.
در بیانیه وزارت دفاع نیجر آمده است: در عملیات روز سه شنبه 33 تروریست کشته شدند و یک خودرو که به عنوان خودروی انتحاری مورد استفاده قرار گرفته بود، منهدم شد.
افزون بر این تعداد زیادی سلاح و تجهیزات مختلف از جمله دو خودرو، دو موتورسیکلت، یک خمپاره 120 میلیمتری، دو خمپاره 60 میلیمتری، 10 قبضه تفنگ و مقادیر زیادی مهمات از آنها به دست آمد.
این بیانیه تاکید کرد در این عملیات نیروهای ارتش متحمل تلفات و خساراتی نشدند.
منطقه دیفا که دهها هزار آواره نیجری و نیجریه ای را در خود جای داده است، از چهار سال پیش شاهد حملات مرگبار بوکو حرام از داخل خاک نیجریه است و تاکنون صدها نظامی و غیر نظامی در این حملات کشته شده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75691/کشته-شدن-33-تروریست-بوکوحرام-در-عملیات-ارتش-نیجر
بستن   چاپ