اخبار محرمانه
مسکو: تهدیدات تحریمی آمریکا غیرقانونی است
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:35:48
اخبار محرمانه - فارس / وزارت خارجه روسیه تهدیدات اخیر واشنگتن علیه شرکت «روس‌نفت» روسیه را به دلیل فعالیت در ونزوئلا «بی‌معنا» و تحریم‌های جدید علیه بانک روسی را که در ونزوئلا فعال است «غیرقانونی» خواند.
وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد، تهدیدات آمریکا غیرقانونی است.
روسیه اعلام کرد که تهدیدهای پامپئو در خصوص همکاری شرکت بزرگ نفتی روسیه، «روس‌نفت»، با ونزوئلا بی‌معناست چرا که این شرکت با وجود تحریم‌ها توانسته همکاری موفقی با این کشور داشته باشد.
بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «این شرکت از سال 2014 میلادی تحت تحریم قرار گرفته اما با موفقیت به همکاری خود ادامه داده است. در عوض، شرکای آمریکایی سابق این شرکت بودند که به اجبار واشنگتن مجبور به قطع همکاری شدند و آسیب‌های جدی را به همین دلیل متحمل شدند».
وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که شرکت «روس‌نفت» با ادامه خرید نفت از شرکت نفت دولتی ونزوئلا، تحریم‌های آمریکا را به چالش طلبیده است. در مقابل، مقامات این شرکت نفتی روسیه نیز پاسخ داده‌ند که در سیاست وارد نمی‌شوند و فعالیت‌های این شرکت کاملا اقتصادی است و صرفا منافع سهامداران خود را مد نظر قرار می‌دهد.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه، تحریم‌های آمریکا علیه بانک «یوروفایننس مونساربانک» روسیه به سبب همکاری با ونزوئلا را غیرقانونی دانست.
وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «یک بار دیگر واشنگتن تصمیم گرفته تا از تحریم‌ها استفاده کند و این بار با قراردادن یک بانک روس در فهرست سیاه تحریم‌ها؛ بانکی که به دولت ونزوئلا این فرصت را داده تا با شرکای خارجی خود به صورت عادی همکاری کند».
این بیانیه می‌افزاید: «علاوه بر این، آمریکا با خطاب کردن نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با عنوان "رهبر غیرمشروع"، نه تنها این حقیقت را از یاد برده که وی رئیس‌جمهور منتخب یک ملت است، بلکه حتی غیرقانونی بودن تصمیمات در خصوص تحریم‌ها در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل را نیز فراموش کرده است».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75693/مسکو--تهدیدات-تحریمی-آمریکا-غیرقانونی-است
بستن   چاپ