اخبار محرمانه
قصد شیطانی نتانیاهو از سفر به آمریکا
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:35:59
اخبار محرمانه - فارس / وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که در جریان سفر آتی نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن، دولت «دونالد ترامپ» حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را به رسمیت بشناسد.
«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر «بنیامین نتانیاهو» به پایتخت آمریکا که از نظر رقبای انتخاباتی او سفری تبلیغاتی است، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن طی این سفر رسما با به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان سوریه، مهر تاییدی بر اشغالگری چند دهه‌ای صهیونیست‌ها بزند.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه توسط دولت آمریکا شدت گرفته، درباره این موضوع اظهارنظر کرده است.
این گمانه‌زنی‌ها بعد از بازدید روز دوشنبه «لیندسی گراهام» سناتور ارشد کنگره آمریکا از جولان اشغالی که به همراه نتانیاهو انجام شد، شدت گرفت. این قانونگذار آمریکایی در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا باید «جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت بشناسد».
بعد از این اظهارنظر، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد احتمال دارد دونالد ترامپ در تلاش برای افزایش محبوبیت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد. سه نفر از دستیاران «بنی گانتز» رهبر ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» و رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات فروردین ماه پارلمان رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند، ترامپ در تلاش است تا به نتانیاهو برای پیروزی در این انتخابات کمک کند.
حالا امروز چهارشنبه، اسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: «امیدوارم که در جریان سفر آتی (نتانیاهو به واشنگتن)، دولت ترامپ بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از خاک اسرائیل به رسمیت بشناسد».
پیش از این وزارت امور خارجه سوریه اظهارات لیندسی گراهام در مورد جولان اشغالی را شدیدا محکوم کرد و یک منبع سوری هم گفته بود: «این اظهارات نه‌ تنها نادیده گرفتن واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را نشان می‌دهد بلکه تازه‌ترین دلیل بر این مسئله است که آمریکا، قانون بین‌المللی را تحقیر کرده و آن را به شکل آشکاری زیر پا می‌گذارد».
وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که همه قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره 497 (سال 1981) تحت بند هفتم که مورد اجماع همه اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا است، بر تعلق جولان به سوریه و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارند.
بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 منطقه جولان را اشغال کرد و در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75696/قصد-شیطانی-نتانیاهو-از-سفر-به-آمریکا
بستن   چاپ