اخبار محرمانه
روایت مشاور ولیعهد سابق از نافرمانی افسران نظامی عربستان از بن سلمان
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 02:53:07
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی در فضای مجازی نوشت بسیاری از افسران و مقامات نظامی عربستان از دستورات محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور فرمانبرداری کاملی ندارند.
مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان سعودی در فضای مجازی اعلام کرد بسیاری از افسران و مقامات نظامی عربستان از دستورات محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور فرمانبرداری کاملی ندارند.
در توئیتر منتسب به مشاور محمد بن نایف آمده است: با وجود اینکه محمد بن سلمان تقریبا به صورت کامل بر ارکان و بخش‌های مهم کشور تسلط یافته است، اما بسیاری از افسران و درجه داران به طور کامل از دستورات وی فرمانبری نمی‌کنند. محمد بن سلمان نیز به این امر واقف است، اما به خاطر ترس از فروپاشی ساختار نظامی و امنیتی کشور اقدامی علیه آنان انجام نمی‌دهد و بسیاری از این افسران منتظرند تا پس از مرگ سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان چه اتفاقی رخ خواهد داد.
وی تأکید کرد: با وجود تسلط شبه کامل محمد بن سلمان بر ارکان و نهاد‌های دولتی عربستان، اما او نگران این مسئله است که نتواند قدرت و تسلط خود را بر کشور اعمال کند (به پادشاهی برسد). علاوه بر این نگرانی محمد بن سلمان از احتمال وقوع کودتا در کشور در هر لحظه سبب شده است تا دولتی در داخل دولت تشکل دهد که وظیفه و ماموریت آن نظارت و مراقبت بر دولت و مقامات بلندپایه خانواده پادشاهی است، کسانی که محمد بن سلمان از جانب آنان احساس خطر دارد.
او در توئیت دیگری نوشت: محمد بن سلمان خواست که سیاست خارجی خصمانه‌ای را دنبال کند و رویکرد رویارویی مستقیمش موازنه قدرت منطقه‌ای را به نفع عربستان تغییر دهد، اما عملا موازنه قوا به نفع رقبای منطقه‌ای عربستان تغییر کرده است. روابط خارجی عربستان در گذشته بر احتیاط و عقلانیت بود به طوری که مسئولان و تصمیم گیران سیاست خارجی در روابط با کشور‌های کوچک راهبرد مهار و کنترل و در برابر کشور‌های بزرگ هم برنامه مدارا و خودداری از اقدامات تحریک آمیز را اجرا می‌کردند تا اینکه محمد بن سلمان آمد و سیاست دشمن تراشی در برابر کشور‌های کوچک را در پیش گرفت و آنان را واداشت به طرف ایران و ترکیه سوق پیدا کنند و نیز با تحریک کشور‌های بزرگ، از آنان برای عربستان دشمن ساخت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75813/روایت-مشاور-ولیعهد-سابق-از-نافرمانی-افسران-نظامی-عربستان-از-بن-سلمان
بستن   چاپ