اخبار محرمانه
هزاران زن یمنی جنایت های ائتلاف سعودی آمریکایی را محکوم کردند
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 02:55:52
اخبار محرمانه - ایرنا / هزاران زن یمنی با برگزاری راهپیمایی در صنعا جنایت اخیر ائتلاف سعودی - آمریکایی در حجه را که منجر به کشته یا زخمی شدن 43 غیرنظامی شد، محکوم کردند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، هزاران زن یمنی در صنعا راهپیمایی تحت عنوان «دشمنان از حجور انتقام می گیرند» برگزار کردند.
جنگنده - بمب افکن های عربستان یکشنبه شب شهرستان کشر واقع در استان حجه را بمباران کردند که در این حمله 43 غیرنظامی که همگی آن ها زن یا کودک بودند، کشته یا زخمی شدند.
زنان یمنی در این تظاهرات با سردادن شعارهایی حملات ائتلاف سعودی و تجاوز کشورهای عضو این ائتلاف به خاک یمن را محکوم کردند.
در بیانیه پایانی این راهپیمایی آمده است که مردم یمن بدون ترس از کشته شدن، محاصره، گرسنگی و ظلم در مقابل متجاوزان ایستاده اند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید.
شمار زیادی از این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75821/هزاران-زن-یمنی-جنایت-های-ائتلاف-سعودی-آمریکایی-را-محکوم-کردند
بستن   چاپ