اخبار محرمانه
مرکل: امکان وقوع سناریوی برگزیت منظم کمتر شده است
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 09:05:19
اخبار محرمانه - تسنیم / صدر اعظم آلمان ضمن ابراز تاسف درباره رای منفی مجدد پارلمان انگلیس به توافق برگزیت تاکید کرد که امکان وقوع سناریوی برگزیت منظم در این شرایط کم تر شده است.
به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، بسیاری از سیاستمداران بلند پایه اتحادیه اروپا و نمایندگان اقتصادی در این اتحادیه درباره شکست مجدد نخست وزیر انگلیس برای کسب رای اکثریت درباره توافق برگزیت در پارلمان لندن ابراز تاسف کردند.
"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در سخنانی در برلین اظهار داشت که طبیعتا هدف ما همچنان این است که انگلیس به صورت منظم اتحادیه اروپا را ترک کند. اما با توجه به اتفاق دیروز گزینه ها در این باره کم تر شده است. حالا این تصمیم با انگلیس است که ابتدا اصلا مشخص کند که آیا یک توافق را می خواهد و یا می خواهد بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.
صدر اعظم آلمان البته نخواست درباره شرایط یک تعویق تاریخ برگزیت احتمالی اظهار نظری کند. پیش از آن دولت آلمان می خواهد منتظر بقیه تصمیمات پارلمان لندن درباره فرآیند برگزیت بماند تا ببیند امور چگونه پیش خواهد رفت.
امشب نمایندگان پارلمان انگلیس در این باره رای گیری خواهند کرد که آیا این کشور در 29 ماه مارس باید بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند. اگر این سناریو هم در پارلمان انگلیس رد شود نمایندگان پارلمان انگلیس فردا (پنج شنبه) درباره تعویق تاریخ برگزیت تصمیم گیری خواهند کرد.
به اعتقاد "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق برگزیت حالا وقوع سناریوی خروج نامنظم محتمل تر شده است. وی در این باره گفت که با این تصمیم ما حالا به سناریوی برگزیت بدون توافق نزدیک تر می شویم. کسی که این توافق را رد می کند از روی غفلت رفاه شهروندان و اقتصاد کشورش را به بازی می گیرد. وی در عین حال همچنان ابراز امیدواری کرد که بتوان از یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کرد.
پاریس هم درباره نتیجه رای پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت ابراز دلسردی کرده است.
روزنامه گاردین در گزارشی با استناد به محافل دیپلمات های اروپایی گزارش داده است که صدر اعظم آلمان در دیدار سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر که ماه گذشته برگزار شد این سیگنال را ارسال کرده بود که آلمان سد راه تعویق تاریخ برگزیت نخواهد بود و تعویق آن تا 23 ماه می و همچنین تا 30 ژوئن را امکان پذیر دانسته بود.
یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم تعویق تاریخ برگزیت را تنها تا انتخابات پارلمان اروپا در اواخر ماه می امکان پذیر می داند و در غیر این صورت انگلیس باید در انتخابات پارلمانی اروپا مشارکت کند.
مارک روته، نخست وزیر هلند هم تاکید کرده است که این مسئله تنها در انگلیس حل می شود.
پارلمان انگیس قرار است امروز به یک برگزیت نامنظم رای دهد و در صورت رد این سناریو فردا قرار است درباره تعویق تاریخ برگزیت در پارلمان انگلیس رای گیری شود. اکثر ناظران این را محتمل می دانند که پارلمان انگلیس خروج بدون توافق را رد کرده و روز پنج شنبه تعویق تاریخ برگزیت را درخوست کند. همچنین این احتمال وجود دارد که سران کشورهای اروپایی در نشست خود در روزهای 21 و 22 ماه مارس تمدید تارخ برگزیت را تصویب کنند. اینکه این شرایط به گونه ای دیگر تغییر یابد مسئله ای است که اخیرا به ندرت کسی در پارلمان اتحادیه اروپا به آن اعتقاد دارد.
اگر تعویق تاریخ برگزیت طولانی تر از سه ماه باشد انگلیسی ها باید در انتخابات ماه می پارلمان اروپا شرکت کنند. "المار بروک"، رئیس سیاست خارجی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت که در این صورت انگلیسی ها رئیس کمیسیون اروپایی و کمیسیون جدید این اتحادیه را انتخاب کرده و درباره برنامه های مالی هفت ساله و آینده این اتحادیه تصمیم گیری کرده و بعد آن را ترک می کنند و این به نظر مضحک است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75859/مرکل--امکان-وقوع-سناریوی-برگزیت-منظم-کمتر-شده-است
بستن   چاپ