اخبار محرمانه
پایان برنامه «شب سینما» و تدارک فصل جدید
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 15:40:07
اخبار محرمانه - مهر / سردبیر برنامه «شب سینما» از تدارک فصل جدید این برنامه برای بعد از رمضان 98 خبر داد.
سعید هاشم زاده درباره برنامه «شب سینما» که هر هفته چهارشنبه ها روی آنتن شبکه چهار می رود، بیان کرد: ما تاکنون 2 فصل از برنامه «شب سینما» را در شبکه چهار برگزار کرده ایم که همراه با حسن حسینی و مسعود فراستی 2 مجری کارشناس برنامه اجرا شد و شب گذشته 22 اسفندماه آخرین شب پخش این برنامه سینمایی بود.
وی درباره شروع فصل جدید برنامه «شب سینما» اعلام کرد: از طرف شبکه چهار به ما پیشنهاد شده است که فصل بعدی برنامه را بعد از ماه رمضان شروع کنیم. تمرکز این برنامه روی مباحث نظری و تئوریک سینما به طور عام بود و در فصل جدید قرار است این مباحث را به صورت تئوریک درباره سینمای ایران مطرح کنیم.
سردبیر برنامه «شب سینما» درباره اجرای فصل بعدی برنامه نیز گفت: در فصل جدید که بعد از ماه رمضان روی آنتن می رود فعلا حضور حسن حسینی تایید و تصویب شده است.
وی اضافه کرد: در فصل جدید وارد مصادیق سینمای ایران می شویم و کاربردی تر درباره سینمای خودمان صحبت کنیم علی رغم این 2 فصل که تلاش کردیم نظریات مهم سینما مثل نظریات مدرنیته، پست مدرنیته، نظریات فلسفی و اجتماعی و ... را طرح و به تحلیل و بررسی بگذاریم.
هاشم زاده درباره این رویکرد مصداقی و واکنش های اختلافی سینماگران نسبت به آن توضیح داد: ما رویکرد تحلیلی و انتقادی داریم که رویکرد انتقادی بیشتر می تواند موجب دعوا و اختلاف شود درحالیکه رویکرد ما بیشتر تحلیلی و دانشگاهی است. برنامه «شب سینما» تا الان بیشتر دانشگاهی و نخبگانی بوده است و مخاطب و هدفش با دیگر برنامه های سینمایی فرق می کند. «شب سینما» برای مخاطب عام نیست و هدفمان بیشتر مخاطب دانشگاهی است.
وی اضافه کرد: از من برای یک برنامه سینمایی پروپوزال خواستند و من عقیده داشتم وقتی برنامه های سینمایی شبکه های مختلف تلویزیون ژورنالیستی است رویکرد «شب سینما» باید متفاوت باشد که با همین رویکرد برنامه را در این 2 فصل جلو بردیم و در فصل جدید هم ادامه می دهیم.
سردبیر «شب سینما» درباره اهمیت ندادن به مباحث تئوریک در حوزه سینما در ایران تصریح کرد: ما در طول پخش برنامه بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرده ایم چون خود دانشجویان سینما از دست استادان خود گله مند هستند که نه دانش کافی دارند و نه وقت کافی می گذارند. خود ما با این مشکل مواجه بودیم که وقتی از استادان دانشگاه دعوت می کردیم وارد مباحث کلی می شدند و مجبور شدیم بیشتر سراغ کسانی برویم که خیلی از آنها در دانشگاه تحصیل نمی کنند اما مترجمان خوبی هستند و یا فارغ التحصیلانی از خارج از کشور هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75931/پایان-برنامه-«شب-سینما»-و-تدارک-فصل-جدید
بستن   چاپ