اخبار محرمانه
جهان در تسخیر کاپیتان مارول
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 15:40:37
اخبار محرمانه - بانی فیلم / همان طور که پیش بینی می شد اولین ورسیون بلند سینمایی از روی داستان کمیک بوکی «کاپیتان مارول» به صدر جدول پرفروش های سینمای آمریکای شمالی صعود کرد اما ارقام درخشانی که به ثبت رساند، از برخی حساب ها و پیش بینی های قبلی فراتر رفت.
پس از دو ماه و اندی حضور کم فروغ فیلم های جدید در گیشه ها در اوایل سال 2019 عملکرد اقتصادی عالی «کاپیتان مارول» چیزی بود که صنعت سینمای آمریکا بشدت به آن احتیاج داشت. به واقع آغاز اکران 153 میلیون دلاری این فیلم در گیشه های آمریکا و کانادا هم سومین آغاز نمایش برتر تاریخ در ماه مارس را به ثبت رساند و هم هفتمین شروع اکران عالی طی تمامی ماههای همه سالها را.
اگر بخواهیم فیلم هایی را که آغاز اکرانی نزدیک به کاپیتان مارول داشته اند معرفی و یادآوری کنیم، باید به آغاز نمایش 158 میلیونی «شوالیه تاریکی» کار معروف سال 2008 کریستوفر نولان، یکی از نسخه های چهارگانه «بازی های پرعطش» با نام تکمیلی «آتش گرفتن» (158 میلیون دلار) و همچنین «سرکش» از مشتقات «استاروارز» (155 میلیون) و اولین فیلم از مجموعه «بازیهای پرعطش» (5/152 میلیون) اشاره ای مستقیم و صریح داشته باشیم. این چهار فیلم به واقع در آمریکای شمالی فروش های مجموعه بین 408 تا 530 میلیون دلار داشتند.
عبور احتمالی از مرز ایرون من
یک معدل گیری در زمینه میزان فروش سایر آثار مرتبط با کاراکترهای کمیک بوکی کمپانی مارول که اکثر فیلم هایشان با مشارکت والت دیسنی ساخته شده، این نکته را روشن می کند که کاپیتان مارول با رقمی حدود 430 تا 440 میلیون دلار فروش در گیشه ها به حضورش بر پرده های نقره ای آمریکا و کانادا پایان خواهد داد و در آن صورت از فروش 409 میلیون دلاری قسمت سوم «ایرون من» فراتر خواهد رفت.
این رویداد احتمالی «Captain Marvel» را به پنجمین فیلم پولساز در میان کارهای استودیوی مارول در آمریکای شمالی تبدیل خواهد کرد و اگر به دنبال رقیب تازه ای برای این فیلم از همین ژانر و گونه سینمایی باشیم باید تا 16 فروردین 1398 صبر کنیم که نسخه تازه شزم روانه بازار می شود و این به معنای فرصتی یک ماهه برای سازندگان کاپیتان مارول جهت اندوختن بر درآمد خویش است.
بررسی ها نشان می دهد از بینندگان هفته نخست «کاپیتان مارول» 55 درصد مرد و 45 درصد زن بوده اند و این همسو با آمار به ثبت رسیده برای «پلنگ سیاه» (2018) و «مرد مورچه ای و زنبور» (2017) و در بردارنده نزدیکترین فاصله نسبت بین این دو طبقه در میان بینندگان آثار کمیک بوکی است، در این میان «زن شگفت انگیز» که مثل کاپیتان مارول متمرکز بر یک قهرمان زن بوده، به نسبت و معادله «52 به 48 درصد» در میان تماشاگران خود نائل شده بود.
پنجمین «شروع برتر» تاریخ
در خارج از مرزهای آمریکای شمالی هم کاپیتان مارول دنیای شیرین و پرسودی را تجربه کرد و به تسخیر جهان ادامه داد و فروشی 302 میلیون دلاری را به ثبت رساند که عنوان پنجمین شروع اکران برتر در تمامی تاریخ در مناطقی به جز آمریکا و کانادا را نصیب این فیلم می کند و بر عناوینش می افزاید. با افزودن آمار آمریکای شمالی کاپیتان مارول به سایر اندوخته هایش می بینیم که این فیلم پرتحرک و سرشار از جلوه های ویژه با رقمی 455 میلیون دلاری پنجمین آغاز نمایش برتر را در تمامی دوران ها به نام خود می نویسد.
بالاترین میزان فروشی را در میان کشورهای غیر از آمریکا و کانادا، چین به حساب سازندگان کاپیتان مارول ریخت و این مبلغ برابر با 3/89 میلیون دلار بود. البته این رقم نجومی هم سبب نشد این بهترین آغاز اکران برای یک فیلم کمیک بوکی در کشورهای بسیار پهناور و پرجمعیت چین باشد و در چنان فهرستی جای کاپیتان مارول بالاتر از سومی نیست و پشت سر فیلم های «انتقامجویان: جنگ بی نهایت» و «کاپیتان آمه ریکا: جنگ داخلی» قرار می گیرد.
از چین تا تایوان
در میان کشورهای محل نمایش کاپیتان مارول در هفته جاری کره جنوبی با آغازی 1/24 میلیون دلاری و بریتانیا و برزیل با ارقامی به ترتیب 4/13 و 8/12 میلیون دلاری بالاترین درآمدسازی ها را پس از چین برای این فیلم داشته اند. در رده های بعدی نیز به مکزیک و استرالیا می رسیم که درآمدسازی هایی 7/12 و 7/10 میلیون دلاری را برای این فیلم موجب شده اند و آنگاه باید از اندونزی (1/10 میلیون)، روسیه (8/9 میلیون)، فرانسه (2/9 میلیون)، آلمان (8/7 میلیون)، هند (9/6 میلیون)، تایلند (6/6 میلیون) و تایوان (4/6 میلیون دلار) نام برد. تنها پایگاه بزرگ باقیمانده برای «کاپیتان مارول» ژاپن است که آن هم از فردا (پنجشنبه 23 اسفند) آغوش خود را به روی این فیلم خواهد گشود.
به این ترتیب دوران اوج پولسازی کاپیتان مارول که بسیار زود و همزمان با عرضه فیلم شروع شد، فیلمی را برای رقبا غیرقابل دستیابی کرده که ناظران از قبل هم می دانستند پس از عرضه به یکی از پولسازترین و خبرسازترین کارهای سال جاری تبدیل خواهد شد و بری لارسون هنرمند دارای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال 2015 ایفاگر رل اصلی آن است.
اژدهای پولخوار
«چگونه اژدهای خود را تربیت کنید3» که نام جنبی و کامل کننده آن «دنیای پنهان شده» است پس از دو هفته یکه تازی در صدر جدول پرفروش های سینماهای آمریکای شمالی این هفته از بالاترین نقطه فرو افتاد و اینک در جایگاه دوم جدول قرار دارد. این کارتون پرطرفدار در راه کسب این عنوان 7/14 میلیون دلار تازه را فرا چنگ آورد تا پس از 20 روز اکران در آمریکا و کانادا 120 میلیون دلاری شود و در سایر قاره ها و مناطق جهان نیز این هفته 7/21 میلیون دلار را به بار آورد تا پولسازی بین المللی اش 316 میلیون دلاری شود.
به این ترتیب اگر مجموع درآمدسازی های این فیلم را محاسبه کنیم به 435 میلیون دلار می رسیم که حتی برای فیلم های عمدتاً موفق انیمیشنی دستاورد بالایی است و البته این پایان راه برای این فیلم نیست و بازار داغ آن گواهی می دهد که ررسیدنش به رقمی فراتر از 550 میلیون دلار هم در هفته های آتی امری خارج از ظرفیت های این فیلم به شمار نمی آید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75941/جهان-در-تسخیر-کاپیتان-مارول
بستن   چاپ