اخبار محرمانه
آزمایش موشک کروز آمریکا
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 15:42:46
اخبار محرمانه - تسنیم / ایالات متحده قصد دارد یک موشک کروز را با برد 1000 کیلومتر در ماه اوت آزمایش کند.
به نقل از رویترز، یک مقام پنتاگون روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده قصد دارد یک فروند موشک کروز با برد 1000 کیلومتر را در ماه اوت آزمایش کند.
این در شرایطی است که واشنگتن ماه گذشته اعلام کرده است که قصد دارد از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد طی شش ماه آینده خارج شود مگر آنکه مسکو به نقض این پیمان پایان دهد. روسیه نیز بارها ادعاهای آمریکا درباره نقض پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد را رد کرده است.
روسیه نیز اعلام کرده است که پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد را تعلیق کرده است.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: ما قصد داریم یک فروند موشک کروز را در ماه اوت آزمایش کنیم. اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، این موشک ظرف مدت 18 ماه مستقر خواهد شد.
این مقام آمریکایی افزود: ایالات متحده قصد دارد یک موشک بالستیک میان برد را در ماه نوامبر آزمایش کند. هر دو موشک متعارف بوده و هسته‌ای نیست.
پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچوف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد. این پیمان در سال 1998 به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد و همچنین موشک های متعارف هر دو کشور بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/75953/آزمایش-موشک-کروز-آمریکا
بستن   چاپ