اخبار محرمانه
طالبان: به صلح خوشبین هستیم
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 22:51:03
اخبار محرمانه - مهر / رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان در واکنش به پنجمین دور از مذاکرات صلح افغانستان که در دوحه برگزار شد؛ نسبت به حصول صلح ابراز امیدواری کرد.
به گزارش رویترز، «ملا عبدالغنی برادر» رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان در نشست قطر، نسبت به حصول صلح در افغانستان ابراز خوشبینی کرد.
گفتنی است پنجمین دور از مذاکرات صلح افغانستان سه‌شنبه گذشته بعد از 16 روز در دوحه قطر پایان یافت.
برادر در این باره افزود: به مذاکرات صلح امید زیادی داریم چراکه در تازه‌ترین دور از این مذاکرات، گفتگوهای خوبی انجام شد که راهگشای پیشرفت بیشتر برای صلح آتی بود.
وی ادامه داد: اگر افغانستانی‌ها به ما به چشم برادر نگاه می‌کنند، این باور را به خدا دارم که همه مشکلات حل خواهد شد. به همه مردم سرزمینم اطمینان می‌دهم که جایی برای نگرانی نیست و با همه به خوبی برخورد می‌شود.
برادر افزود: به همه همسایگان، کشورهای منطقه و فرامنطقه این اطمینان را می‌دهیم که نظام آتی افغانستان ضد هیچ‌کس نخواهد بود و ما تحت نفوذ هیچ‌کس نخواهیم بود.
گفتنی است رابرت پالادینو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پایان پنجمین دور از مذاکره با گروه طالبان در دوحه قطر، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و طالبان به پیشرفتی قابل‌ملاحظه دست یافته و به این نتیجه رسیده‌اند که صلح مستلزم حصول توافق پیرامون 4 موضوع اصلی شامل مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، مذاکرات افغانی-افغانی و آتش‌بس جامع است.
این در حالی است که زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز طی پیامی توئیتری اعلام کرد: 2 طرف بر پیش‌نویس توافقی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تضمین مبارزه علیه تروریسم توافق کرده‌اند.
وی ادامه داد: برای رسیدن به صلح باید بر 2 مورد دیگر یعنی گفتگو میان گروه‌های افغانستانی و آتش‌بس همه‌جانبه نیز توافق صورت گیرد.
خلیل‌زاد در ادامه اعلام کرد وقتی توافق بر پیش‌نویس جدول زمانی خروج نیروهای بین‌المللی و اقدامات مؤثر مبارزه علیه تروریسم نهایی شد، طالبان و گروه‌های افغانستان از جمله دولت این کشور گفتگوهایی را درباره دست یافتن به یک راه حل سیاسی و آتش‌بس همه‌جانبه آغاز خواهند کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/76114/طالبان--به-صلح-خوشبین-هستیم
بستن   چاپ