اخبار محرمانه
برنامه نشست فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام
جمعه 24 اسفند 1397 - 11:06:36
اخبار محرمانه - میزان / مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از بررسی ­ایرادات باقی مانده از لایحه بودجه 98 در نشست فوق‌العاده مجمع در روز شبه 25 اسفند خبر داد.
به گفته مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مجموع ایرادات وارد شده از جانب شورای نگهبان به لایحه بودجه 98، برخی در مجلس شورای اسلامی رفع شده، اما بنا بر اعلام سخنگوی شورای نگهبان سه ایراد همچنان باقی مانده است که در نشست فوق العاده مجمع بررسی و اعلام نظر می‌شود.
طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، جزییات سه ایراد باقی مانده در لایحه بودجه 98 را به این شرح تبیین کرد:
نخستین ایراد مربوط به تبصره 4 بودجه است که به تصریح بر بازگشت تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی مربوط می‌شود و طبق سیاست‌های کلی این صندوق هر تسهیلاتی که از آن برداشت می‌شود در سال‌های آینده باید برگشت داده و این موضوع باید در لایحه بودجه 98 درج می‌شد، اما درج نشده است.
ایراد دوم باقی مانده به لایحه بودجه 98 نیز مربوط به بخشودگی جرایم افرادی است که در سال‌های گذشته از بانک‌ها تسهیلاتی گرفته‌اند و بنا بر تشخیص اعضای شورای نگهبان این در قبال افرادی که عذری ندارند تبعیض ناروا محسوب می‌شود.
ایراد سوم باقی مانده از این لایحه نیز مربوط به صندوق کارآفرینی مهر است که گرچه اساسنامه‌اش به تصویب هیئت وزیران رسیده، اما از تایید شورای نگهبان برخوردار نیست.
بنا بر تاکید سخنگوی شورای نگهبان، اگر در جلسه روز شنبه 25 اسفند مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر مجلس شورای اسلامی پذیرفته شود موضوع به اتمام می‌رسد، اما اگر نظر مجلس پذیرفته نشود و بازگشت داده شود طبعا مجلس باید ایراد‌ها را برطرف کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/76190/برنامه-نشست-فوق‌العاده-مجمع-تشخیص-مصلحت-نظام
بستن   چاپ