اخبار محرمانه
پیام مقامات آمریکا به تاجران جهان درباره ایران
جمعه 24 اسفند 1397 - 20:16:45
اخبار محرمانه - مقامات دولت ترامپ امروز به تاجران جهان گفتند که تجارت قانونی با ایران که تا الان به خاطر تحریم‌ها محدود شده ، احتمالا با رسیدن به سالگرد خروج ترامپ از معاهده برجام محدود تر هم می شود.
به گزارش مشرق به نقل از المانیتور، مقامات دولت ترامپ امروز به تاجران جهان گفتند که تجارت قانونی با ایران که تا الان به خاطر تحریم‌ها محدود شده ، احتمالا با رسیدن به سالگرد خروج ترامپ از معاهده برجام محدود تر هم می شود .
مقامات آمریکا در نشستی در مورد تحریم‌ها اظهار کردند که تحریم‌ها بر ایران استراتژیک بودند و هدف های خاص و محدودی را دنبال می‌کنند. ولی این اهداف به نظر برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران هنوز نیازمند یک تغییر 180 درجه در موضع منطقه ای و دفاعی ایران است. در حالی که هوک می گوید لیست 12 موردی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سال گذشته ارائه داده «غیر واقعی» نیست، ایران هیچ علاقه‌ای به بازگشت بر سر میز مذاکره تا زمانی که واشنگتن خارج از معاهده اتمی باشد نشان نمی دهد .
مقامات آمریکا تصریح کردند تحریم هایی که آمریکا از ماه مه بر بخش‌های مالی و نفت ایران تحمیل کرده ، تازه آغاز کار هستند .
«شرکت هایی که با ایران کار می کنند باید بدانند که قوانین ممکن است تغییر کنند و احتمالا سریع هم تغییر می کنند. فردا، هفته آینده ، سه سال آینده شما خودتان را در حال تجارتی میبینید که امروز قانونی است و شاید در آینده نباشد ».
هوک گفت:« تحریم هایی که از ماه مه بر ایران تحمیل شده بزرگ ترین تحریمهای تاریخ هستند و 850 فرد و نهاد به علاوه کل بخش‌های اقتصاد ایران را در بر می‌گیرد. تحریم‌های بیشتری در راه است ».
وی ایران را پس از شکست داعش در عراق و روسیه، بزرگترین تهدید در خاورمیانه معرفی کرد .
در حالی که هوک ادعا می کند مقامات آمریکا قصد ندارند به مردم ایران آسیب برسانند، مشخص نیست دارو و مواد غذایی که لفظا از تحریم‌ها معاف شده‌اند، چگونه قرار است به مردم ایران فروخته شوند .
بیشتر بخوانید:
جلیلی: مردم در کنار قوه قضائیه قیام به "قسط" کنند/ تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است
معافیت‌های خرید نفت از ایران تمدید می‌شود
امیر ‌خانزادی:‌ هیچ نیازی به آمریکایی‌ها نداریم
آمریکا برای معامله با ایران شرط گذاشت
اروپایی‌ها مکانیزمی برای مبادله با ایران ساخته اند ولی هنوز عملیاتی نشده است و مشخص نیست آیا آن هم با جرائم آمریکا روبرو می‌شود یا نه .
مقامات آمریکا به تاجران هشدار دادند در کسب و کارهای خارجی سخت است از برخورد با نهادهای تحریم شده مثل «سپاه» ایران دوری کرد. هوک گفت 50 تا 70 درصد اقتصاد ایران توسط سپاه کنترل می شود. برای جلوگیری از برخورد با نهادهای تحریم شده تنها شناخت مشتریان کافی نیست باید مشتری مشتری ها را هم شناخت .
ایران که برای معامله با شرکت‌های اروپایی و آسیایی خود با مشکل مواجه شده، به دنبال رابطه با همسایگانش افتاده است تا 10 میلیارد دلاری را که هوک ادعا میکند از درآمد ایران به خاطر کاهش صادرات نفتش کم شده ، جبران کند .
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سفر سه روزه به عراق بر تقویت همکاری های اقتصادی بین دو کشور تمرکز کرد .
عراق و ایران قبل از سرنگونی صدام حسین در 2003 ، دشمنانی جدی بودند. روحانی در مورد افزایش تجارت دو طرفه از 12 میلیارد دلار در در سال جاری تا 20 میلیارد دلار صحبت کرد .
گرچه آمریکا عراق را تشویق کرده تجارت با ایران را کاهش دهد، دولت ترامپ معافیت هایی به عراق داده تا گاز طبیعی ایران را وارد کند. گاز ایران 40 درصد برق عراق را تامین میکند. هر گونه حرکتی برای محدود کردن تجارت بین ایران و عراق می تواند عراق را بی ثبات کند که با سایر اهداف سیاست خارجی آمریکا تناقض دارد .
ترامپ همچنین امیدوار است که قیمت نفت را کنترل کند تا به اقتصادش ضربه نخورد. اقتصاد آمریکا از زمان کاهش مالیات در سال گذشته کند شده است .
هوک قول داده صادرات نفت ایران را کاهش دهد. صادرات نفت ایران تا اکنون هم یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. ولی مقامات آمریکا باید این مطلب را در نظر بگیرند که ونزوئلا که نفتی مشابه نفت ایران را صادر می‌کند هم تحت تحریم است .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/76230/پیام-مقامات-آمریکا-به-تاجران-جهان-درباره-ایران
بستن   چاپ