اخبار محرمانه
واکنش پوتین به حمله تروریستی نیوزیلند
جمعه 24 اسفند 1397 - 20:16:50
اخبار محرمانه - پوتین در پیام تسلیت خود برای نخست وزیر نیوزیلند، تاکید کرد که حمله تروریستی علیه مردم نمازگزار در مساجد شهر "کرایست‌چرچ"، خشم و نفرت مردم روسیه را برانگیخته و مسکو خواستار مجازات عاملین این جنایت است.
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه در تلگرام تسلیت خود برای " جاسیندا آردرن " نخست وزیر نیوزیلند، در رابطه با وقوع حمله تروریستی به مساجد شهر "کرایستچرچ" این کشور ابراز همدردی کرد.
بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه در این پیام تسلیت خود نوشته است: «حمله به مردم غیرنظامی که در حال عبادت بودند، خشم و نفرت ما نسبت به این جنایت غیرانسانی را برانگیخته است. ما امیدوار هستیم که تمام کسانی که در این جنایت ظالمانه دست داشته‌اند، هر چه سریعتر به مجازات برسند.»
پوتین تاکید کرد که شهروندان روسیه خود را در غم و اندوه کسانی که عزیزان خود را در این حمله تروریستی از دست داده‌اند، شریک می دانند و امیدوارند که آسیب دیدگان در این جنایت هرچه سریعتر سلامتی خود را به دست آورد.
بیشتر بخوانید:
عکس/ عامل اصلی کشتار مسلمانان نیوزیلند
علاقه قاتل مسلمانان مسجد نیوزیلند به ترامپ
اولین تصاویر از کشتار مسلمانان در نیوزیلند
سیاهترین روز در تاریخ معاصر نیوزیلند/ 50 کشته و 30 مجروح در حمله تروریستی به دو مسجد +عکس و فیلم
"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعاتی که تاکنون به مسکو رسیده، هیچ یک از شهروندان روسی جزو قربانیان حمله تروریستی در مساجد کشور نیوزیلند وجود نداشته‌اند. به گفته وی، البته سفارت روسیه در نیوزیلند وضعیت پیرامون این حادثه تاسف بار را با دقت زیر نظر دارد.
بیشتر بخوانید نخست وزیر نیوزیلند: حمله به 2 مسجد 49 کشته بر جای گذاشت+تصاویر
تماس تلفنی چاووش اوغلو با وزیر خارجه نیوزیلند
اردوغان حمله ترویستی در نیوزلند را به شدت محکوم کرد
بر اساس آخرین اطلاعات، در جریان این حمله تروریستی و تیراندازی در دو مسجد شهر کرایستچرچ، تاکنون 49 نفر از مسلمانان کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/76236/واکنش-پوتین-به-حمله-تروریستی-نیوزیلند
بستن   چاپ