اخبار محرمانه
آمار کودکانی قربانی آزار جنسی کلیسای لهستان شده‌اند
جمعه 24 اسفند 1397 - 20:26:49
اخبار محرمانه - العالم / کلیسای لهستان از سال 1990 تا 2018 میلادی 382 نفر از افراد زیر سن قانونی را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.
به گزارش یورونیوز، این خبر روز پنج‌شنبه از سوی کلیسای لهستان و در پی تحقیقاتی منتشر شد که با موضوع سوء استفاده از کودکان توسط روحانیون در کشورهای مختلف انجام شده و از رسوایی‌های مشابهی از جمله در کشورهای شیلی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ایرلند پرده برداشت.
بر اساس این گزارش 198 تن از قربانیان این آزارهای جنسی کمتر از 15 سال سن داشتند.
اسقف اعظم مارک جدراشوفسکی در یک نشست خبری گفت: «این مساله واقعا دردناک و غم‌انگیز است بویژه آنکه به مردمی مربوط می‌شود که زندگیشان را صرف خدمت به کلیسا کرده بودند. یک اعتماد اجتماعی به کلیسا وجود داشت و این اعتماد به شکلی غم‌انگیز از بین رفت.»
اسقف‌های لهستان در سال گذشته میلادی از قربانیان آزار روحانیون پیشین تقاضای عفو کردند. آنها همچنین شروع به جمع‌آوری داده‌ها برای ارزیابی مقیاس این رسوایی کردند.
ماه گذشته نیز خیریه لهستانی «Have no fear» که از قربانیان آزارهای جنسی حمایت می‌کند، گزارش دیگری را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فرستاد که نشان می‎داد از نیمۀ دهه 50 میلادی تا کنون دست‌کم 384 نفر از افراد زیر سن قانونی از سوی کلیسای لهستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
از نظر کنشگران اجتماعی شمار واقعی این قربانیان بیش از رقم‌های گزارش داده شده است. بر این اساس خیریه «Have no fear» خواستار تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی مقیاس واقعی این رسوایی و دسترسی به اسناد کلیسا در موضوع آزار کودکان، همچنین اخراج اسقف‌هایی شد که در ارتکاب این جرایم مسئول بوده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/76380/آمار-کودکانی-قربانی-آزار-جنسی-کلیسای-لهستان-شده‌اند
بستن   چاپ