اخبار محرمانه
رونمایی پاکستان از رادارهای پیشرفته روسی
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 10:35:11
اخبار محرمانه - فارس / پاکستان قرار است روز 23 ماه مارس از رادارهای پیشرفته روسی رونمایی کرده بالگردهای ام آی 35 را به نمایش بگذارد.
رادارهای روسی قادر است جنگنده‌های رادار گریز «اف-35 » یا هر نوع جنگنده دیگر را شناسایی نماید.
این رادارها قادر هستند اشیاء موجود در سطح دریا و هوا را از فاصله حداکثر 500 کیلومتر (بیش از 310 مایل) در ارتفاعات مختلف در خط دید و در افق شناسایی کنند.
در اقدامی در تضاد با منافع آمریکا ، رادارهای ساخت روسیه قلمروی هوایی نیروگاه‌های هسته‌ای و دیگر تاسیسات مهم پاکستان را پوشش می‌دهند.
حین برگزاری نمایشگاه نظامی سال 2018 در مسکو یادداشت تفاهمی بین گروه «آر. تی. ای» روسیه و شرکت پاکستانی «تک وین» در این زمینه منعقد شد.
پاکستان اعلام کرده که این سامانه راداری نیروگاه هسته‌ای و دیگر تاسیسات حیاتی این کشور را پوشش میدهد و از آن محافظت می‌کند.
بر اساس توافق‌نامه‌ای که اخیراً بین اسلام‌آباد و مسکو امضا شده افسران نظامی پاکستان در مراکز نظامی روسیه آموزش می‌بینند.
روسیه و پاکستان به ویژه در سال های گذشته، همواره روابطی دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داشته اند، اما همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور را می توان فصلی نو در روابط دو کشور توصیف کرد.
سفر پی در پی و متقابل مقامات پاکستان به روسیه نشان داد که اسلام آباد درصدد است برای تقویت موقعیت نظامی و سیاسی خود در منطقه به ویژه در برابر دهلی‌نو روابط خود را با مسکو گسترش دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/77512/رونمایی-پاکستان-از-رادارهای-پیشرفته-روسی
بستن   چاپ