اخبار محرمانه
اعتراضات جلیقه زردها 170 میلیون یورو خسارت برجا گذاشت
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 21:18:08
اخبار محرمانه - ایرنا / شرکت های بیمه در فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند؛ اعتراضات اخیر در این کشور که هر شنبه برگزار می شود، بدون احتساب هجدهمین اقدام معترضان 170 میلیون یورو خسارت بر جا گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خسارت ها به طور عمده شامل تخریب اموال عمومی و دولتی توسط جلیقه زردها و همچنین اعتصاب های گسترده کارمندان فرانسوی شاغل در خدمات عمومی بوده است.
بنا به این گزارش، "امانول مکرون" رئیس جمهوری فرانسه پس از خشونت هایی که در جریان هجدهمین هفته اعتراض های جلیقه زردها در پاریس به وقوع پیوست، گفته که می خواهد تظاهرات در خیابان شانزه لیزه را ممنوع اعلام کند.
این اظهارات مکرون درست نقطه مقابل سخنانی است که او در 11اسفند امسال بیان کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: سرسختی مکرون در برابر خواسته های مخالفان وی موسوم به جلیقه زردها در حالی است که هجدهمین هفته اعتراضات را می توان نقطه عطف بحران در کاخ الیزه بر شمرد.
شرکت های بیمه فرانسه تخمین زده اند که از آغاز اعتراض های این کشور تا کنون به استثنای اعتراض های هفته هجدهم، 170 میلیون یورو خسارت به اقتصاد فرانسه وارد شده است.
هجدهمین هفته اعتراضات جلیقه زردها به سیاست های اقتصادی دولت مکرون در حالی با پایان نخستین مرحله از گفت وگوهای ملی فرانسه همزمان شده که بسیاری از کارشناسان و ناظران بین الملل این تلاقی را هشداری جدی برای مستأجر کاخ الیزه می دانند.
طرح گفت وگوی ملی فرانسه، دو ماه پیش به ابتکار رئیس جمهوری این کشور و به منظور رفع بحران جلیقه زردها آغاز شد.
در واقع باید گفت که از این پس، رئیس جمهوری فرانسه و تیمش، باید به تحلیل خواسته های مردم که در این دو ماه مطرح شده است، بپردازند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که ممکن است یافتن راه حلی جامع برای رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان دشوار باشد و ماهها به طول بینجامد.
در دو ماه گذشته، بیش از10 هزار و 300 گردهمایی در این مدت در سرتاسر فرانسه برگزار شد و شرکت کنندگان در آن آزادانه درباره موضوعات گوناگونی چون بهداشت، آموزش و پرورش، فرهنگ، محیط زیست، قدرت خرید، بازنشستگی، مالیات، عدم تساوی و وجود بی عدالتی در اجتماع بحث و گفت وگو کردند.
مکرون وعده داده است که در اواسط ماه آوریل تصمیمات اساسی خود را اعلام و در این مدت باز هم به نواحی مختلف فرانسه برای بحث و گفت وگو با مردم سفر خواهد کرد. بسیاری از نمایندگان دولت را تحت فشار گذاشته اند تا برنامه های سریع حتی نمادینی را در پاسخ به مطالبات جامعه به اجرا بگذارد.
اما بسیاری از کارشناسان با اشاره به آخرین تظاهرات جلیقه زردها که به دستگیری 250 نفر از معترضان انجامید، آینده خوبی را برای این طرح جنجالی مکرون متصور نمی شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/77797/اعتراضات-جلیقه-زردها-170-میلیون-یورو-خسارت-برجا-گذاشت
بستن   چاپ