اخبار محرمانه
افتتاح دفتر بزرگترین شرکت نفت و گاز ملی ونزوئلا در روسیه
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 21:18:35
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد این کشور می‌خواهد یک دفتر نمایندگی شرکت نفت و گاز «پی‌دی‌وی‌اس‌آ» را در روسیه افتتاح کند.
به گزارش اسپوتنیک، مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا امروز (دوشنبه) اعلام کرد این کشور قصد دارد یک دفتر نمایندگی شرکت «پی‌دی‌وی‌اس‌آ» یا همان پترولئوس دی ونزوئلا که بزرگترین شرکت نفت و گاز ملی این کشور است، در روسیه افتتاح کند.
کوودو که در نشست کشور‌های عضو اوپک و غیرعضو اوپک در باکو شرکت کرده است، اظهار داشت: «ما به تقویت همکاری‌های خود (با روسیه) ادامه خواهیم داد و در نظر داریم یک دفتر نمایندگی شرکت پترولئوس دی ونزوئلا را در روسیه افتتاح کنیم».
او همچنین خاطرنشان کرد ونزوئلا تعهدات خود را به نسبت رزنفت، غول انررژی روسی، انجام داده است و تمایل دارد ذخایر نفتی خود را افزایش دهد. وزیر نفت ونزوئلا در ادامه افزود: «هدف مهم و اصلی ما تحکیم روابط با روسیه و چین است».
در اوایل ماه جاری میلادی، دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه ونزوئلا، اعلام کرد کاراکاس تصمیم گرفته است دفتر پی‌دی‌وی‌اس‌آ را در لیسبون بسته و آن را به (مسکو) منتقل کند. او فراهم نکردن تضمین‌های ضروری از سوی اروپا برای حمایت از دارایی‌های ونزوئلا را دلیل اصلی این اقدام ذکر کرد.
در ماه ژانویه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، اظهار داشت واشنگتن تحریم‌هایی را علیه پی‌دی‌وی‌اس‌آ، شرکت نفت دولتی ونزوئلا، اعمال کرده و همچنین هفت میلیارد از دارایی‌های این شرکت را بلوکه می‌کند.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز در همان زمان تاکید کرد با بلوکه کردن دارایی‌های پی‌دی‌وی‌اس‌آ، واشنگتن این دارایی‌ها را به نفع مردم ونزوئلا و همچنین بازار خود آمریکا به کار خواهد برد. کاراکاس این اقدام آمریکا را محکوم کرده و آن را غیرقانونی دانسته است. مقامات کاراکاس معتقدند آمریکا تلاش می‌کند به ذخایر نفتی ونزوئلا دست یابد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/77802/افتتاح-دفتر-بزرگترین-شرکت-نفت-و-گاز-ملی-ونزوئلا-در-روسیه
بستن   چاپ